Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg det her iværksat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er 15 år gammel og har lige skrevet to bøger( i gang med den tredje roman). Jeg kan rigtigt godt lide at skrive og bruger meget tid på det. Jeg sætter mine bøger op som e-bøger, da jeg synes at der er for lidt profit i at tjene penge gennem en udgivelse fra et forlag. Men jeg tænkte på. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at begynde at holde foredrag for andre unge/skoler om hvordan man skriver bøger osv. Men hvordan kommer jeg igang med at holde foredrag og hvem kan jeg kontakte?  Nogle ideer eller kommentere? 

Tak på forhånd. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil i gang med at holde foredrag på skoler - har du så selv et bud på, hvordan du kommer i gang med det? Hvad ville dit umiddelbare gæt være?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at skoler, af nogen art vil betale dig for et foredrag. Mange forfattere holder foredrag gratis, og dette hjælper dem med at reklamere for deres bøger. Men de fleste skoler har simpelthen ikke økonomi sat tilside til sådan noget. Og dem der har, de bruger oftest mere erfarne foredrags holdere, så som folk med mere livs erfaring. Med dette mener jeg selvfølgelig ikke, at du ikke har gode historier og erfaringer fra livet der er værd at høre.

Men hvis det ikke primært er for pengenes skyld, at du gerne vil holde foredrag, så kan du vel kontakte diverse skoler/ efterskoler, ja selv gymnasier og universiteter med studier inden for litteratur vil være interesseret, i hvad du som 15 årig har udrettet, og at høre om dine skrive metoder og inspirationer. Og hvad der forsat motivere dig til at skrive.

Biblioteker er også en god mulighed. Der er også online bloggere og youtuber der lave interviews og sider med online foredrag.

Med henblik for at tjene penge på foredrag, så tror jeg du er for ung og u rutineret, til at du kan tage betaling for det.

Men med det sagt, så kender jeg dig ikke, og heller ikke din baggrund, så lige måske du sidder inde med en kanon god fortælling, noget som bare skal ud, noget vi aldrig har hørt før, et foredrag der bare tager folk med storm, som ligge gaderne øde og får forsamlingen til at tigge efter mere.

Bare klø på, du er stadig ung, måske gratis foredrag nu, og med god feedback, så senere mod betaling. Hvis du har holdt et fantastisk fortælling, så er jeg sikker på at du også vil få et omdømme. Måske den ene skole ringer til en anden og fortæller, at ham her, en 15 årig gut, han har knald på, og han gav vores elever en fantastisk lærerig oplevelse, med noget til bagtanken.

Held og lykke fremover.

Mvh Allan

Lidt af nysgerrighed, har du noget imod at sende en link til din e-bøger, har dog ikke tænkt mig at købe en e-bog, men er lidt nysgerrig med hvad de omhandler.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)