Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til freelancer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er, sammen med nogle andre, i gang med at udvikle et online freelanceportal indenfor et bestemt nicheområde. Kort fortalt, så kan en kvalificeret freelancer tage en opgave, som en kunde har lagt op på vores platform - så vi fungerer praktisk talt som et mellemled mellem freelanceren og kunden og det vil vi tage en bestemt procentandel for.

Men hvordan kan det fungere rent praktisk mht. afregning af kunden og betaling til freelanceren? Vi havde først forestillet os at kunden på forhånd betaler for opgaven, hvorefter når opgaven er løst, så trækker vi pengene og overfører dem, minus vores andel, til freelanceren. Hvad er reglerne for dette? Vores freelancere er ikke interesseret i at oprette CVR nummer, så er vi ude I at de skal "sende" os en faktura for arbejdet til os baseret på deres CPR nr? Hvis det er tilfældet, så kan vi vel bare udvikle en automatisk genereret faktura til os med freelancerens CPR nr, så det ikke bliver for bøvlet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit link!

Vores platform/virksomhed bliver den der skal betale freelancerens arbejde - og efter at have læst dit link, så virker det til, at vi bare kan lave en bankoverførelse for arbejdet til den private freelancers konto, så længe vi sørger for at indberette det hos SKAT med vedkommendes CPR nr - er det korrekt forstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det virker korrekt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak - nu har vi så lige et nyt spørgsmål på sinde, og det er angående moms - i og med private ikke er momsregistreret, så kan vi jo vel ikke trække købsmoms fra honoraret? Vi lægger jo salgsmoms på kundens faktura.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er korrekt - i kan ikke trække købsmoms fra af den simple grund i jo ikke har betalt købsmoms vel :) 

Ellers ville regningen jo have være højere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)