Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undervisning i on page seo

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 31
Fra  Din Tekstforfatter Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Allright, det kan være svært lige at tyde hvad der gør de ligger højere end dig - der skal nok nogle SEO eksperter på banen.

Jeg mener dog, at de sagtens kan have links du ikke kan se, så ved ikke hvor meget du kan ligge i det. Måske Ahrefs har en trial version du kan prøve - den kan spotte flere links end de gratis softwares derude.

Men se om du ikke kan lave lidt linkbuilding ud over, for der er enkelte gratis gode links at få - det kan du nemt finde via google hvor eksperter har et par tips.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar.

kan godt være jeg skal kigge på lidt linkbuilding.

jeg er først lige startet og de har været i gang i flere år, det  tænker jeg kan være en fordel for dem, og så har de nok ogs gjort lidt mere med søgeord end jeg har.

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 31
Fra  Din Tekstforfatter Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At de har været på nettet længere kan sagtens være en fordel for dem i hvert fald :-) 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Der er stadig meget SEO at tage fat på, og jeg kan også kun anbefale at læse Googles SEO vejledninger. Du skriver, at 32 sider på engelsk er en stor mundfuld. Men det er SEO ganske enkelt også.

Hvis du ikke allerede har læst Hjælp til Search Console - siden er på dansk, bør du gøre det. Der er også et link til en ældre Startguide til søgemaskineoptimering, som kan hjælpe dig på vej.

Nogle af de umiddelbare udfordringer:

Har du styr på Google Local Business?

Generelt er der for lidt indhold/tekst på siderne. Google elsker stadig godt og relevant indhold.

Noget af det sværeste ved SEO, er at lave godt semantisk indhold, men det er det, som skaber relevans. Søgemaskinerne er robotter, som ikke kan læse, som vi mennesker kan. Men de bliver bedre og bedre til at forstå indholdet ved hjælp af semantik. Du kan se en meget forsimplet beskrivelse her...

Dine H1'ere er ret korte. Der er delte meninger om, hvad det kan betyde for din SEO. men det skader helt sikkert ikke, at optimere dem.

Der mangler strukturerede data. Som det er nu, har google svært ved at se, at det er produkter, som kan købes/lejes.

Din backlink profil ser meget svag ud. På ahrefs er der kun dofollow fra 4 domæner, og det ene er så svagt, at værdien er næsten "ikke eksisterende" 

Det er ikke nok men links til dine sociale profiler. Der skal også være dele knapper, så både du og især brugerne lettest muligt kan dele dine sider på facebook etc.

Få lavet nogle gode anmeldelse på Google, facebook og ... 

Din bestillingsformular bør laves, så stort set alt er foruddefineret med betingede felter. F.eks. når en kunde vælger "Slushice maskine", så vises tilvalgsmulighederne som det næste. Det SKAL være let for brugerne, ellers hopper de bare videre til næste side.

Fortsat held og lykke med projektet Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej niels.

tak for dit svar.

kan se der er noget at tage fat på, tror dog det vigtigste for mig er først og fremmest at få styr på søgeord og få styr på at få dem implementeret på hjemmesiden.

helt enig i at seo er et kæmpe område, og da også sikker på jeg kan lære meget af at læse guiden på de 32 sider, jeg tror bare ikke det er der jeg skal ligge mine kræfter i forhold til at få gang i min on page seo opgave her og nu.

du skriver mine H1 er korte, jeg har for ikke så lang tid siden lavet nogle af dem kortere da jeg fik en seo analyse der sagde de var for lange, men kan godt tænkes de kan gøres længere. hvor lang mener du en H1 skal være.

lyder spændende med strukturerede data, har jeg ikke rigtigt set noget om før.

lidt nysgerrig på hvilke back links du har fundet til min side, har Amino, minecookies, sbmedia (som har lavet siden) den sidste ved jeg ikke helt hvad er.

god ide med like knapper istesdet for bare links til sociale profiler.

har fået en enkelt kunde til at lave en anmeldelse via min facebook, har desvrer ikke haft så mange kunder, og dermed heller ikke så mange muligheder for at skaffe anmeldelser.

skal have fundet ud af hvordan jeg får anmeldelser på Google, medmindre jeg bare skal holde mig til en side og få alle anmeldelser samlet.

gode ideer i forhold til bestillings formularen, vil dog have mere traffik først, så jeg kan se om kunderne falder fra der, og om det giver mere konverteringer hvis jeg ændre noget.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian:

hej niels.

tak for dit svar.

kan se der er noget at tage fat på, tror dog det vigtigste for mig er først og fremmest at få styr på søgeord og få styr på at få dem implementeret på hjemmesiden.

helt enig i at seo er et kæmpe område, og da også sikker på jeg kan lære meget af at læse guiden på de 32 sider, jeg tror bare ikke det er der jeg skal ligge mine kræfter i forhold til at få gang i min on page seo opgave her og nu.

du skriver mine H1 er korte, jeg har for ikke så lang tid siden lavet nogle af dem kortere da jeg fik en seo analyse der sagde de var for lange, men kan godt tænkes de kan gøres længere. hvor lang mener du en H1 skal være.

lyder spændende med strukturerede data, har jeg ikke rigtigt set noget om før.

lidt nysgerrig på hvilke back links du har fundet til min side, har Amino, minecookies, sbmedia (som har lavet siden) den sidste ved jeg ikke helt hvad er.

god ide med like knapper istesdet for bare links til sociale profiler.

har fået en enkelt kunde til at lave en anmeldelse via min facebook, har desvrer ikke haft så mange kunder, og dermed heller ikke så mange muligheder for at skaffe anmeldelser.

skal have fundet ud af hvordan jeg får anmeldelser på Google, medmindre jeg bare skal holde mig til en side og få alle anmeldelser samlet.

gode ideer i forhold til bestillings formularen, vil dog have mere traffik først, så jeg kan se om kunderne falder fra der, og om det giver mere konverteringer hvis jeg ændre noget.

Søgeord er både side titel, URL, meta beskrivelser, H1, H2 og indhold - inkl. semantisk indhold. Det hører sammen det hele. Så der er ingen genvej. Enten skal du i gang med at læse og lære. Ellers skal du have hjælp.

Nu vi er ved søgeord, skal du nok kigge på "slushice" Dels er det forkert iflg. Den Danske Ordbog, og dels ser det ud til, at brugerne søger på "slush ice" eller "slush-ice"

Brugeroplevelsen er den vigtigste, så det med formularen, bør have høj prioritet - læs laves straks. Det er ikke så svært.

Du kan se alle dine backlinks på Google Search Console. Men desværre ikke om de er nofollow, dofollow eller noget, der ligner linkværdi.

Men du kan se ankerteksten, som også har stor betydning for værdien  af linket - som f.eks. leje af slush ice maskine i Aalborg

Som du kan se, har du stort set ingen backlinks med værdifulde ankertekster - se PDF 

3108.gakoglojer-dk-backlink-anchortext.pdf

Anmeldelser på Google laves der, hvor din profil vises på Google. Jeg får den ikke vist ved en almindelig søgning, men fandt den på søgningen her...

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar igen niels.

må vist prøve at kigge på den formular, ved dog ikke om den jeg har kan det. da den er opsat af en anden.

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 31
Fra  Bonzer Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus c
Tilmeldt 7. Dec 16
Indlæg ialt: 31
Fra  Intrace Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

SEO er en væsentlig ting, når der snakkes om hjemmesider, for man vil jo gerne ligge højt på Google. 
Der er rigtig mange faktorer der spiller ind og det er desværre ikke alle faktorer som f.eks. Google fortæller om.

En af de ting, som man ved har en effekt er blandt andet at dine søgeord/keywords ligger i dit title tag og h1 tag. 

Du kan evt. tage et kig på bloggen backlinko.com

Mvh. Malthe

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)