Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det sikkert at give udvikler i udlandet mine koder?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have lavet en webshop af en udvikler i udlandet, men bliver usikker på, om det er sikkert at overdrage alle mine koder, så tredje part kan få adgang til dem.  

Kan jeg bare ændre koderne når webshoppen er færdig? Eller er der forbehold jeg skal tage? For udvikleren kan vel ikke lave min webshop uden adgang til det webhotel, jeg lige har købt, foruden web-emailadresse, domæne brugernavn og kode og betalingsgateway-kode? 

Mange tak for hjælpen!

Nedenfor kan du se det brev jeg har tænkt mig at sende til udvikleren (jeg har indsat "x", hvor der skulle stå koder):

Here is information to you.

What else do you need?

 

Attached:                                                   Theme files (Themeforest) http://savoy.nordicmade.com/

                                                                 5 Product photos (dummys)

                                                                 Products (5 products)

 

 

DATA:

VAT-number (In Denmark: CVR):                DKxxxxxxxx

Webhotel:                                                  https://www.unoeuro.com/controlpanel/dns.php, control panel: UExxxxxx, code: xxxxxxxxx

E-business-email:                                       xxxx@xxxxxxx.dk, code: xxxxxxxxxxxx

Domain (DK Hostmaster):                           www.xxxxxxxx.dk, Username: xxxxxxxx-DK, code: xxxxxxxxx

Google Analytics tracking code:                   xxxxxxxxxxxxx

                     

Payment set up:

1 credit card:                                             Visa/Dankort

1 mobilephone payment system:                 Mobilepay

PSP:                                                          Quickpay.net (code: xxxxxxxxxxxxx)

                                                                 -https://quickpay.net/integrations/woocommerce

See how it works:                                       (https://learn.quickpay.net/helpdesk/da/articles/integrations/woocommerce/

Acquirer:                                                    Clearhaus.com

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Som udgangspunkt skal du ikke være nervøs. Der er selvfølgelig nogle forbehold, du skal foretage dig. Men er det en udvikler med god rating og en masse anbefalinger, så skal overhovedet ikke være bekymret. Samtidig må du også tænke hvad udvikleren kan få ud af at ændre koderne - absolut ingenting. Så hvorfor skulle han miste en kunde på noget, der alligevel ikke giver værdi for ham.

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som grundregel skal du kun give koder væk som du kan skifte. Jeg kan ikke se hvad han skal bruge din kode til dk-hostmaster for?

Med quickpay så bør han kun have den api-nøgle som han skal bruge for at kunne lave integrationen.

Han har heller  ikke noget at bruge din e-business email kode til???

Hvorfor skal han have adgang til kontrolpanelet hos Unoeuro?

Generelt skal du nøje overveje hvilke koder han skal have. Selvom han måske har god rating så kan han også blive hacket eller på anden måde "miste" dine koder. 

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg havde nok valgt at dele passwords igennem LastPass.com. 

På denne måde kan du give udvikleren adgang uden, at vedkommende kan se selve koden. Og når udvikleren er færdig med arbejdet, kan du slette personen's adgang uden at lave ny kode.

Jeg ville ikke selv udfortrødent give adgang til ens betalingsgateway eller brugerkonti med fuld kontrol. Overvej at oprette brugerkonti der har mindre adgang til dine systemer, som du så kan dele via LastPass.

Mvh
Dimitri

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske enkelt, så bør du aldrig arbejde med nogen du ikke stoler på, om det er i udlandet eller ej.
Men som de andre siger, så er der generelt ingen grund til at være nervøs, du kan skifte alle koder bagefter når du har godkendt arbejdet og betalt.
Det eneste du ikke uden videre kan skifte, er til databasen, da den også skal skiftes i config filen eller hvad den nu hedder i dit system.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For QuickPays vedkommende kan du blot invitere ham ind som bruger på din konto. Når han så er færdig kan du fjerne hans bruger og ændre din API-nøgle. (husk at ændre tilsvarende i din WooCommerce)

vh

thomas

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

"Det eneste du ikke uden videre kan skifte, er til databasen, da den også skal skiftes i config filen eller hvad den nu hedder i dit system"

Hvad mener du præcis med "databasen" og "confiq filen"? (Jeg er lidt af en degn udi it Smile)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dit problem er at du ikke selv har den fornødne viden til at drive en IT Operation med hvad dertilhører af drifts- og sikkerhedsprocedurer, nu forsøger du så at køre en programmør ind i din forretning og selv bevare styringen - det kommer ikke til at ske :-)

Så hvis du vælger at outsource uden at have tekniske kompetencer på plads herhjemme så lægger du alle dine æg i én kurv, en kurv uden for dansk lovs og rets kontrol, og hvis du har det fint med det - så go ahead.

Alternativt kan du følge nogle af alle rådende her i tråden og dermed begynde selv at opbygge de nødvendige kompetencer, men du skal tænke på at den programmør du hyrer har mange flere års erfaring end dig og vil sikkert kunne løbe om hjørner med dig alligevel. Så uanset hvad er du tvunget til at stole på ham i et eller andet omfang. :-)

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimitri Gogios skriver: "Jeg havde nok valgt at dele passwords igennem LastPass.com".

Jeg har lagt alle koder i LastPasse nu. Men hvis jeg sender LastPass-linket til udvikleren, har pågældende jo adgang til at redigere alle koder. (Jeg har netop testet det ved at sende linket til en anden mailadresse). Så hvad forskel gør det?

Tilmeldt 13. Sep 17
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimitri Gogios skriver: "Jeg havde nok valgt at dele passwords igennem LastPass.com".

Jeg har lagt alle koder i LastPasse nu. Men hvis jeg sender LastPass-linket til udvikleren, har pågældende jo adgang til at redigere alle koder. (Jeg har netop testet det ved at sende linket til en anden mailadresse). Så hvad forskel gør det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)