Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg er pr. 1/6 startet som selvstændig "PMV" og i den forbindelse har jeg brug for lidt hjælp.

1) Hvis jeg ikke ønsker at udbetale løn til mig selv, men vil have pengene bliver i virksomheden - er det muligt ? Eller skal der betales skat af overskuddet?

- hvis ja, hvilke rubrikker skal man udfylde i selvangivelsen?

2) Jeg bruger Excel til at reg. indtægter samt udgifter - skal jeg så bruge en revisor ifm. regnskab/årsresultat?

 

Hilsen

Iværksætter 2017

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler skat af indtægter minus udgifter uanset hvad du hæver i dit PMV. Du skal udfylde som vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html og nej du skal ikke bruge revisor men kan måske ha fordel af en med lidt regnskabsforstand til at se det igennem

Excel er vel OK i PMV uden moms, men brug dog et regnskabsprogram  for drømmen er vel en dag at kunne se over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode som mulig og så er Excel noget bras

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 28. Jul 17
Indlæg ialt: 6
Fra  Totalplus Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Du skal betale skat af dit overskud hvert år :) 


Excel er fint, men der findes nogle gratis regnskabsprogrammr, som er super gode. fx. Dinero

Her får du måske meget bedre overblik over dit regnskab. 

Og Nej ingen grund til at bruge penge på revisor, hvis du selv kan finde ud af udfylde dit selvangivelse, da det kun er PMV. 

Hilsen 

Kabi (Totalplus.dk)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, du kommer hurtigt til kort med Excel. Det er hurtigt nemmere at bruge et regnskabsprogram, hvor hyggeligt det end kan være at fedte med sit eget Excel-ark. Du skal også tænke på, at hvis andre skal se regnskabet, er det måske nemmere for dem at tolke, hvis det er vist på en måde, de er vant til. Få evt. lidt inspiration her: www.liste002.datakons.dk.

Sig til, hvis jeg skal hjælpe dig i gang på ½ time.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)