Hej med jer Jeg er pr. 1/6 startet som selvstændig "PMV" og i den forbindelse har jeg brug for lidt hjælp. 1) Hvis jeg ikke ønsker at udbetale løn til mig selv, men vil have pengene bliver i virksomheden - er det muligt ? Eller skal der betales skat af overskuddet? - hvis ja, hvilke rubrikker skal man udfylde i selvangivelsen? 2) Jeg bruger Excel til at reg. indtægter samt udgifter - skal jeg så bruge en revisor ifm. regnskab/årsresultat?
Hilsen Iværksætter 2017 |
Du betaler skat af indtægter minus udgifter uanset hvad du hæver i dit PMV. Du skal udfylde som vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html og nej du skal ikke bruge revisor men kan måske ha fordel af en med lidt regnskabsforstand til at se det igennem
Excel er vel OK i PMV uden moms, men brug dog et regnskabsprogram for drømmen er vel en dag at kunne se over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode som mulig og så er Excel noget bras
vh John H