Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrolighedserklæring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej 

Jeg har tidligere skrevet ind omkring et møde jeg skulle have med et stort firma, omkring introduktion til en design ide (koncept) jeg har.

På mødet fortalte jeg overordnet om ideen uden at gå i tekniske detaljer.

Firmaet er meget interesseret i min ide, og vil gerne have at jeg viser dem detaljerne i konceptet, inden de beslutter om de vil indgå et samarbejde med mig.

Det synes jeg jo er rigtig positivt, men mit problem er, at de ikke vil underskrive nogen NDA, inden jeg går i detaljer med mit design - som de skriver

"Da vi arbejder på en række forskellige koncepter, ønsker vi ikke at fraskrive os muligheden for at fortsætte på et givent koncept ved at underskrive en NDA"

Samtidig skriver de, at det ikke  er en stil de praktiserer, at stjæle ideer fra andre.

Jeg er selvfølgelig nervøs for, at de tager min ide og pakker den ind med, at ideen / konceptet arbejdede var allerede noget som de arbejdede på, inden mødet med mig. 

Jeg er simpelthen i syv sind, om jeg har is nok i maven til at tage chancen Huh? og vil utrolig gerne have nogle gode råd så jeg får truffet det rette valg. 

Mange tak for jeres hjælp

Mette

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ren standard det du er ude for - de færreste har lyst til fortrolighedsaftaler når de risikerer ballade fordi de faktisk arbejder med tilsvarende i forvejen

Du må nok bare tage den - faktisk normalt ganske lille  - risiko der er - med mindre du kan finde andre lige så interessante parter som vil skrive under på NDA http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html 

langt flere ting dør fordi idemanden er bange end fordi de stjæles

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Foreslå, at du tilføjer, at den kun gælder, såfremt de ikke oplagt selv har haft/fået ideen, hvis den i forvejen er patenteret el. lign. Hvis det heller ikke lykkes, så spørg dem, om de overhovedet vil skrive under på noget som helst, så du kan føle dig nogenlunde sikker. Det kunne måske være en hensigtserklæring af en art. Hvis ikke, ja så er der som John siger, kun 2 muligheder for at komme videre: Prøv nogle andre eller stol på disse. Jeg synes under alle omstændigheder, at du skal beskrive dit produkt så detaljeret som muligt og eventuelt aflevere til en advokat. Hvis firmaet stjæler ideen har du så lettere ved at løfte bevisbyrden. Hvis du mener, at det er det værd, kan du få et patentbureau, f.eks. Zacco, til at undersøge, om din ide allerede er patenteret. God vind!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)