Begynde at tage penge for en service som hidtil har været - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

Begynde at tage penge for en service som hidtil har været gratis?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Amino-karma 143
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. dec 12
Indlæg ialt: 36

Fra Travelscoop.dk
Skrevet 11-09-2017 kl. 14:52

Hej aminoer. 

Jeg driver til dagligt hjemmesiden www.travelscoop.dk, hvor jeg finder og sammensætter nettets billigste rejsetilbud, ud fra fly, hotel, lejebiler osv. Jeg ligger dagligt et rejsetilbud op, f.eks. "1 uge i Spanien for xxxx kr. " og foruden dette, så har jeg også en service hvor man kan få tilsendt at "skræddersyet" rejseforslag, som matcher de ønsker kunden har til deres kommende rejser. 

Jeg har stor succes med de gratis rejseforslag. Eller, jeg får utrolig mange henvendelser fra folk som gerne vil have et skræddersyet tilbud. Problemet er bare at i over 50% af tilfældene vender folk ikke tilbage og de bestiller ikke den valgte rejse. At de ikke bestiller rejsen er ikke det store problem. Det store problem er at sådan en proces er en dialog og det er som om, at hvis jeg ikke vender tilbage med et "super tilbud" i første omgang, så svarer folk ikke på mailen og så dør "dialogen" med det samme.

Jeg står derfor med 2 overvejelser omkring dette.

Den første del er at jeg vil begynde at tage penge for at lave de forslag og samtidig vise folk hvor mange penge man sparer (har eksempler på folk der har sparet over 10.000 kr. på en uges rejse). Et symbolsk beløb kunne være 99,- eller noget i den stil.

Bliver der sat penge på rejseforslagene, så overvejer jeg at lave en kundeklub som koster et årligt beløb, hvor en af de store fordele er at man kan benytte sig af "bestil et rejseforslag" helt gratis og alle de gange man vil. (jeg har flere som allerede har benyttet sig af det 2-3 gange). Problemet her er at jeg selvfølgelig skal have fundet på langt flere fordele, men da jeg ikke sælger rejserne, men blot henviser, så kan jeg ikke tilbyde rabatter og den slags. 

Så kort opsummeret: Hvordan tager jeg penge for den service (bestil et rejseforslag) som hidtil har været gratis og hvilke fordele kan jeg tilbyde i min kommende "rejse kundeklub" ? 

De bedste rejsehilsner

Oliver

Amino-karma 526
Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. sep 11
Indlæg ialt: 143

P.Julius Engel
Skrevet 11-09-2017 kl. 16:30

Hej Oliver,

jeg ville helt klart anbefale dig affiliate indtjening, med mindre det er allerede løsningen du kører med. Tror du skræmmer kunderne væk med alle andre former for ekstra betaling.

Tag eventuel udgangspunkt i den tyske side Urlaubspiraten.de, som jeg synes fungere utrolig godt :)

Paul Julius Engel - Visually creating your complex thoughts & ideas. 

|Web-designer | It-programmer | Online Marketing & sales|

Amino-karma 47.769
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.395
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 11-09-2017 kl. 23:55

Jeg er ikke stødt på din service, men flere tilsvarende.

Hver gang har jeg ret hurtigt opdaget, at jeg nemt finder bedre tilbud selv.

Jeg tror, der ligger et problem i, at hvis man er parat til at løbe den risiko der er ved at tage ansvar selv, er man nok ikke så parat til at betale andre (en ordentlig hyre) for at finde de rigtige tilbud.

Hvis man er parat til at betale, vil man nok også forvente rejsegarantifond og én som tage én i hånden, når man fra flyveren skal finde bussen med guiden i.

Jeg kunne måske godt finde på at prøve sådan en service gratis - men jeg ville formentlig hoppe fra, fordi mine ønsker alligevel udvikler sig i søgefasen - og fordi jeg altså selv er ret skarp på at finde gode priser på rejsens enkeltdele. 

Jeg tror, du skal tjene pengene på affiliatesalg i sådan en biks.
Eller også skal du gå all in og lave et rigtigt rejsebureau med fuld service og høj ekspertise på dine udvalgte rejsetyper og -mål.

VH Hans

Partner søges
til   

Tekstspot    

Amino-karma 1.933
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. sep 12
Indlæg ialt: 371

Sunbao
Skrevet 12-09-2017 kl. 00:22

Hej Oliver du har haft siden kørende i et halvt år og har kune lige over 500 følgere, begynder du at kræve penge forsvinder de som dug for solen.

Du er en lille spiller som er oppe mod store kanoner som rejsespejder mfl.

Du bør blot køre affiliate som du gør pt.

Ja folk vender ikke tilbage men det er jo forventeligt, med frafrald.

Amino-karma 143
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. dec 12

Oliver Bruun
Fra Travelscoop.dk
Skrevet 12-09-2017 kl. 17:37

Hej Julius.

Tak for dit svar.

Jeg skulle måske lige have nævnt at jeg allerede benytter mig af affiliate :) og tak for tippet omkring Urlaubspiraten, den side kendte jeg ikke til.

God dag.

Amino-karma 143
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. dec 12

Oliver Bruun
Fra Travelscoop.dk
Skrevet 12-09-2017 kl. 17:43

Hej Hans.

Hvor er du stødt på en tilsvarende service? Jeg har nemlig ikke selv fundet noget lignende.

I forhold til det du skriver med at du selv kan finde bedre tilbud selv, er jo ligesom så mange andre services der findes derude Nogle vælger jo også selv at gøre rent, fremfor at betale en rengøringsdame for det :) Faktum er bare at mange ser på tilbudsrejser som en jungle og noget som er svært at finde rundt i og hvis man samtidig ikke har så meget tid i hverdagen til selv at lede, så er det jo godt med sådan en service.

Jeg kan godt følge dig lidt i det med at der er nogle garantier osv. som man ikke får ved at bestille udenom rejsebureauer, men der er det jo bare en opgave for mig at gøre opmærksom på de mange ting man kan gøre hvis ens fly f.eks. forsinket eller hvis man skal afbestille sit hotel på grund af sygdom eller lignende. 

Tak for dit svar og god dag.

Amino-karma 47.769
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.395
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 12-09-2017 kl. 18:25

Oliver Bruun:
Hvor er du stødt på en tilsvarende service? Jeg har nemlig ikke selv fundet noget lignende.

Jeg beklager - jeg kan ikke huske det. 

God vind med projektet.

Hans

Partner søges
til   

Tekstspot    

Amino-karma 7.618
Fra København S
Tilmeldt 13. aug 14
Indlæg ialt: 1.888
Amino Plus
Jørgen Kirkegaard
Fra KirkegaardLive under S...
Skrevet 13-09-2017 kl. 18:37

Kunne du ikke føre dig frem som rejsearrangør? Måske skulle du sætte pris på dine tilbud og tage en fast provision, f.eks. 10%? Du skal selvfølgelig ikke sammenligne dig med andre søg-selv-sider, for det er alligevel noget andet, at du kender branchen og de små finter her og der. Måske kunne du også få provision hos nogle af rejseselskaberne, som du kunne 'dele' med dine kunder? 

Mvh

Jørgen Kirkegaard, datakonsulent.

Med udgangspunkt i CSV-fil danner mit program, I.B, en kassekladde med tilføjet kontonummer, momskode, valuta mv.

- Alle bankfiler - stripe - amber - AirBnB - MobilePay - ALT, you name it!!

* ALLE filer til én kassekladde til direkte import i ALLE regnskabssystemerne, f.eks. disse www.liste002.datakons.dk *

Skriv til mig her joergen.kirkegaard(a)staticdata.com

Læs evt. mere om mig her: www.kirkegaardlive.dk

Amino-karma 4.258
Tilmeldt 17. dec 07
Indlæg ialt: 952

BroncofanDK
Skrevet 14-09-2017 kl. 09:10

Hvis din forretning er at have dialog med folk og ultimativt spare dem penge så er din primære opgave egentligt at fortælle alle andre at du ved hvad du taler om og at du er en fantastisk person at tale med/skrive med om rejser.

Der er mange her på amino der bygger deres brand ved at tale om ting de ved og derfor sikkert får megen indtjening gennem denne site. Du kunne overveje om det du skulle var at lave et rejseforumsite ala amino hvor du deler ud af dine gode råd og have en from for back door hvor tilbudene er private men dialogen er offentlig/evt anonymiseret.

Det du vil er - et "se hvor dygtig jeg er" site og et hook til at tjene penge hvilket rent faktisk kunne være google annoncer eller lignende.

Amino-karma 24
Tilmeldt 13. jan 17
Indlæg ialt: 4

Steffen
Skrevet 14-09-2017 kl. 11:06

Kendte ikke din side, men blev hurtigt skræmt væk ved at skulle søge efter rejser i Oktober 2017 der returnerer en 404 side.

Jeg ville ikke betale for et rejseforeslag - så ville jeg selv bruge tiden på det, men hvis jeg bookede din rejse ville jeg intet havde imod at bruge dit affiliate link eller betale et salær :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Diverse salg, marketing, PR & kundeservice
Besøg vores andre hjemmesider :
lll