Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med billige udviklere

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Jeg har netop overtaget ansvaret for SEO på en webshop med BtoB produkter. Webshopdelen er så ny at der endnu ikke er kommet betalingskort på hjemmesiden, men pt. kun fakturabetaling. 

Den kører på smartweb, hvilket er fint, men jeg har en del små ting som jeg mangler en udviklers hjælp til. 
Ex: 
- Opsætning af Google Search Console i HTLM kode
- Større knapper på produkt
- Lidt kosmetiske ændringer.

Der er tilknyttet en udvikler, men han er MEGA langsom til både at svare og udføre opgaver og så er han bestemt ikke billig. 
MEN - kan det svare sig at afprøve en billig udvikler fra fx Ukraine til at ordne mine småopgaver eller skal jeg blive med den langsomme etablerede danske udvikler? 
Er der nogen med god / dårlig erfaring med at hyre en billig udvikler igennem de mange hjemmesider, man kan dette på? 

Tak på forhånd!

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en kedelig situation.

En anden mulighed er at finde en billig udvikler der er under dansk projektledelse. 

Det ved jeg at der er en del der tilbyder. Det er f.eks sådan at vi laver vores animationvideoer.

Jeg har også tidligere tilbudt programmering, men fokuserer nu udelukkende på SEO og videoer, så det er desværre ikke noget jeg kan hjælpe dig med.

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ScanLF,

Det første punkt med Google Search Console html-koden kan SmartWeb-support hjælpe med. De har jo gratis support.

De andre ting kan jeg godt hjælpe med - jeg har mange års erfaring med SmartWeb-løsninger.

Her er min erfaring med, at købe udvikling i udlandet. Jeg har prøvet både ukraine og indien.
Begge steder skulle udvikleren lige have noget tid til, at sætte sig ind i systemet. Hvilket som sådan er helt fair, så tidsestimatet var noget høj (stadig billigere end i Danmark)

Efterfølgende var tidsestimaterne stadig dobbelt så store som jeg selv ville have estimeret. På trods af dobbelt så høje tidsestimater var det stadig billigere end i DK.

Indien stoppede jeg med, at bruge fordi jeg aldrig kunne få fat i projektlederen.

Man kan ikke slå al udlandsk-udvikling over en kam - jeg har også hørt mange gode/bedre historier.
Og som du selv oplever kan det også ske i DK, at der er langsom svar-tider.

Håber du finder en løsning på situationen.

Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar! :) 
Jeg overvejer hjemmesiden upwork.com og finde en udenlandsk udvikler. Har du erfaring med det? 
Umiddelbart vil jeg helst holde mig væk fra danske udviklere - kun med den fordom at det går for langsomt.. hæhæ
Kan være at jeg vender tilbage hvis jeg en dag skal bruge video produktion!

Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dimitri, 

DU havde helt ret - jeg fik hjælp af SmartWeb og de hjalp med det samme, og det selvom at min nuværende udvikler ikke mente at det overhovedet kunne lade sig gøre. Hvad sker der for det. 

At hyre dig kunne godt være interessant - såfremt at du kan hjælpe selvfølgelig. Shoppen er Scan Lux Flexible - prøv lige og tjek den ud. Den er lavet i SmartWeb men eftersom at virksomheden er en b-to-b shop, så har de kørt deres faktura, lagerstyring og indkøb igennem et system der hedder KeyBalance. De er bange for om de to systemer kan spille sammen hvis jeg begynder og ændre struktur, prisregulering, ect. 

Har du nogen erfaring med at kode i en lidt mere kompliceret shop?

Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Smartweb.dk SmartWeb Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ScanLF

Vi er RIGTIG glade for at høre, at du fik den hjælp, du havde brug for! :) Du skal endelig ikke tøve med at kontakte os igen, hvis du skulle have flere spørgsmål. Så får vi sammen set på det! :) 

Mvh. 

Rikke Toft
SmartWeb.dk

Tilmeldt 4. Sep 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke - fedt at du skriver! 
Jeg har faktisk et spørgsmål. 

Er det muligt at "teste" et nyt design og gøre det aktivt, men hvis det ikke fungerer at gå tilbage og gøre det tidligere designtema aktivt igen? Håber at du kan forstå spørgsmålet! :) 

Fra København Ø
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er skam intet galt med en billig udvikler i fx. Ukraine, grunden til de er billigere, er jo lønindexet dernede.

Vi har selv hos Lokalebasen.dk flyttet hele vores udviklingsteam til Ukraine, af de samme årsager som du selv nævner.

Men som Kristian også pointerer, så skal du vælge lidt med omhu, så du kan kommunikere med din udvikler, samt vide at udvikleren ved hvad han laver i forhold til Smartweb's sytem.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med mange der har prøvet at bruge billige udviklere i Ukraine, Polen, Indien mm. og jeg hører sjældent noget positivt. De fleste ender med at vende tilbage til dansk arbejdskraft da det er for besværligt med udviklere i andre lande. Det er ikke nemt hvis du ikke har erfaring med at være projektleder for et IT projekt. Det kræver meget kommunikation og du skal være skarp og præcis. Det er muligt det er meget billigere men forbered dig på at det også tager en del længere tid. Enten brug en dansk udvikler eller få kontakt til et dansk udviklingshus som bruger billige udviklere i udlandet. De har den nødvendige erfaring med projektledelse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som temmelig små ændringer. Smartweb er super servicemindede; udover deres gratis support kunne de måske hjælpe med rettelserne for en rimelig timepris eller evt. pege på en ekstern udvikler, som kan hjælpe? Snak med Bobby eller Rasmus.

Min erfaring med Upwork er, at det er hit & miss med udenlandske udviklere, specielt fra Asien. De fleste er sultne efter opgaver til en utroligt lav løn, og praler ofte med kompetencer som de ikke har. Hvis du VIL den vej, så husk:

1. Stil et teknisk spørgsmål som minimumskrav for at deres henvendelse bliver læst. Mange spammer jobopslagene.

2. Giv udvikleren klart definerede delopgaver og en striks deadline for hver opgave. Hvis deadline ikke nås for simple opgaver, så er du ikke højt på udviklerens prioritetsliste (find en anden!).

3. Har du fundet en dygtig og billig udvikler, så betal en bonus ved veludført arbejde. 50 USD er ingenting for dig, men du bliver hans bedste kunde - og du får service derefter. Og lad nu vær med at tage den billigste udvikler du kan finde. Der ER sammenhæng mellem pris og kvalitet.

4. Afsæt tid til at kommunikere og styre opgaven i detaljer - forvent ikke at udvikleren kan tænke selv (det er det, du betaler en dansk udvikler for).

Held og lykke!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)