Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura hjælp ift fogedretten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amini

Jeg håbet der findes en jura kyndig sjæl der kan hjælpe med en lille afklaring

Sagen er den at for efterhånden 7 år siden lånte jeg 25.000 af en bekendt til st sammen starte en virksomhed

Virksomheden gik
Desværre ikke og vi lukkede, derefter aftalte vi mundtligt at han ville forlade landet og vi ville afvikle gælden når han kom hjem da han havde hovedansvaret for at det desværre ikke gik.

Gælden lavede vi naturligvis et gældsbrwv på

For 2 år siden skete der noget underligt, han havde stævnet mig i fogedretten til indfrielse af gælden via af en advokat, der kørte sagen på hans vegne.

Desværre fik jeg først fat i ham efter mødet i retten og det viste sig af det hele var gjort af hans far uden mon kammerats vidende, han havde kontaktet advokathuset of handlet på hans vegne uden en fuldmagt, er dette virkelig tilladt og burde advokathuset ikke have i det mindste krævet et skriftligt tilsagn, ellers kan alle jo køre sager på andres vegne selvom de ikke er interesseret i det.

Jeg stoler 100 procent å mon kammerat når han siger han intet har haft med sagen at gøre, dette er både bekræftet skriftligt overfor mig og mundtligt overfor flere fælles venner

Her kommer vi frem til spørgsmålet ?

Er faderens of advokathusets handling overhovedet lovlig ? Og kan jeg gøre noget som helst for at få alle se gebyrer og mødesalærer tilbage ?

Mange tak fordi dy / i tog jer tiden til at læse dette indlæg da det virkelig går mig på

Tilmeldt 28. Aug 17
Skrevet kl. 12:31

Slet ingen der har et bud ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

Mit bud er at det spørgsmål skulle du have stillet da sagen kørte. Fristen for at kære en afgørelse er 4 uger. Så mit bud er at du er for sent ude.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20

Hej Kristoffersen2000

faderens og advokatens ageren er ugyldig og

erstatningsforpligtende HVIS du skriftligt og

bevisligt kan dokumentere, at de to ikke har

haft hverken skriftlig eller mundtlig fuldmagt

til at handle som de gjorde.

I praksis en erklæring fra din bekendt om at han

ikke har meddelt fuldmagt til de to om at handle

på hans vegne over for dig.

Tilmeldt 28. Aug 17
Skrevet kl. 21:43

Hej Jacob

Det har jeg 100 % han har bøde tilkendegivet overfor mig og 2 fælles vener at faderen og advokathuset handlede på egn hånd uden hans vidende.

Finder der we bestemt paragraf du kan henvise til hvor det evt står beskrevet ?

Desværre har der været umuligt st komme i kontakt nu da han har været sunket i jorden i Thailand

Mange mange tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58

Kristoffersen2002:

Hej Jacob

Det har jeg 100 % han har bøde tilkendegivet overfor mig og 2 fælles vener at faderen og advokathuset handlede på egn hånd uden hans vidende.

Finder der we bestemt paragraf du kan henvise til hvor det evt står beskrevet ?

Desværre har der været umuligt st komme i kontakt nu da han har været sunket i jorden i Thailand

Mange mange tak for hjælpen

start med at få skriftligt, at han ikke har bedt far og advokat gøre noget og meget gerne også, at det er sket MOD hans vilje. Det ender let med påstand mod påstand, så få klart fra ham, at han IKKE bad om det og IKKE ønskede (det sidste forstærker)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil formode, efter hvad du har skrevet, at det pågældende gældsbrev, på et eller andet tidspunkt er blevet solgt eller overdraget på anden vis til faren.

Og dermed er din gamle gæld hos faren og ikke hos din kammerat.

Eller også (ved det ikke) men, hvis din kammerat ikke var over 18, på daværende tidspunkt gældsbrevet blev skrevet, så kan dette også være en begrundelse.

Nu har jeg ikke aktindsigt i din konkrete sag, og er heller ikke jurist. Så jeg forsøger bare at svare efter bedste egenskaber.

Men foruden disse årsager, så kan jeg ikke umiddelbart se, en gyldig retmæssig grund til, at en fader må melde dig til fogedretten på sønnens vegne.

Dog med mindre, at sønnen har skrevet en fuldmagt eller er blevet gjort umyndiggjort.

Mig bekendt, så har du ret til og krav på, at se alle relevante dokumentationer i sagen, og de må ikke tilbageholde relevante oplysninger, og de har pligt til, at fremvise alle deres beviser. Det er sådan, at du skal kunne stå ligeså velvidende, som anklageren/forsvarer i en hver retsal, dette gælder også i en sag for fogedretten.

Jeg håber din kammerat er lige så pålidelig, som du siger, men dette er ikke altid sagen. Der er nogen gange, så kender man bare ikke folk, enten fordi de skjuler deres sande jeg, eller så fordi folk forandre sig. Men en god og oprindelig ven er sku mere end 25.000 kr værd.

Du siger, du var stævnet i fogedretten for 2 år siden? Er jeres sag ikke blevet løst endnu?

Mvh Allan

Tilmeldt 28. Aug 17
Skrevet kl. 22:31

Hans advokatfirma nægter ar vise mig noget som helst, dog tror jeg ham mht at enten hans far eller advokatfirmaet har handlet på hans vegne uden hans samtykke da ham står som indkalder

Han har bekræftet på skrift her til aften at det er sket uden hans vidende, så jeg er temmelig skuffet over advokatfirmaets opførsel og tænker / håber de har overtrådt nogle regler eller paragraffer fordi det we ikke god skik i mine øjne

Tusind tak fordi i tager jer tiden til st svare

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54

Hej Kristoffersen2002

Du må simpelthen vente indtil du har en

skriftlig erklæring på at det forholder sig,

som du mener det gør.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)