Hvis jeg nu har to firmaer (firma 1 og firma 2). Må firma 1 så give produkter gratis til firma 2, hvorefter firma 2 så sælger produktet? Eller skal firma 1 sælge produktet til firma 2, og hvor billigt må det så blive solgt for?
Hvis jeg nu har to firmaer (firma 1 og firma 2). Må firma 1 så give produkter gratis til firma 2, hvorefter firma 2 så sælger produktet? Eller skal firma 1 sælge produktet til firma 2, og hvor billigt må det så blive solgt for?
Tak på forhånd
I skal sælge til den markedspris alle andre skal betale ellers får I skat efter jer for at flytte resultat (transferpricing er det du kan google)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
De særlige krav om skriftlig dokumentation for koncerninterne transaktioner gælder ikke for mindre virksomheder. Det vil sige virksomheder med under 250 ansatte som enten har en balance på under 125 mio. kr. eller en omsætning på under 250 mio. kr. Vurderingen af om grænserne er overskredet opgøres på koncernniveau, hvor også udenlandske selskaber medtages. Et lille dansk selskab kan dermed godt være omfattet af reglerne, hvis det ejes af en stor international koncern. Koncerninterne transaktioner med selskaber mv. udenfor EU/EØS eller i ikkeoverenskomstlande skal dog altid skriftligt dokumenteres uanset koncernens størrelse. Selv om de mindre koncerner ikke skal udarbejde dokumentation, er de alligevel forpligtet til at handle med hinanden på armslængdevilkår.
Skattereglerne kræver, at koncernforbundne selskaber handler med hinanden på samme vilkår, som gælder i forhold til uafhængige parter. Det kaldes armslængdeprincippet. Overholdelse af kravet forudsætter derfor, at der fastsættes interne regler for afregning mv. - transfer pricing - mellem selskaberne.
Kort fortalt . Du må ikke sælge det til indkøbspris, men du skal sælge det til den pris du normal ville have solgt det til et firma som du ikke ejer.
Dvs!!!! Firma 1 skal tjene på firma 2 selvom de har samme ejer.
Hvis jeg var dig .. ville jeg bare lægge 5% eller 10% oveni kostprisen.
kan jo gå men regler er jo klar - markedspris - samme som andre B2B kan købe i samme virksomhed til Det er en risiko at flytte skatteresultat indbyrdes mellem selskaber på den måde
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER