Jeg er i gang med at rette min forskudsopgørelse, da jeg har fået et arbejde. Jeg er studerende og får SU. Jeg har et deltidsjob, hvilket jeg tænker at trække fra mit hovedkort, da jeg resten af året regner med en større indtægt end hvad jeg får i SU. Min SU vil jeg derfor have på bikortet. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået, er den bedste måde for at undgå et skattesmæk. Men, derudover har jeg også haft noget freelance job i år, som privatperson. Jeg regner ikke med at overstige de 50.000 kr. og er derfor ikke momsregistreret. Hvor skal jeg indgive min indtægt fra det? Eller er det først noget, jeg kan rette, når årsopgørelsen kommer til marts 2018? |
Freelance bedst i forskud som - startet virksomhed - rubrik 210 eller bare alm rubrik 15
Din deltids arbejdsgiver skal dog også lovpligtigt angive det som honorar når du ikke har CVR og så kommer det med i rubrik 12 - her passer forskud 210 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html
SU skal have besked på at bruge bikort fremover og dit deltidjob besked på hovedkort. Du kan mig bekendt regulere det på din MIN SU side
vh John H