Hej Med hensyn til værdien af de leads i har købt, så har jeg haft en enkelt erfaring med mm medier i forbindelse med deres nissevenner - kampagne. Min svigermor hoppede i, og det samme gjorde jeg. Nå kampagnen var bygget op således, at min svigermor kunne deltage i en konkurrence ved at sende små nissehilsener til sine venners e-mail adresser. Disse venner skulle så gætte, hvem nissen var. Disse venner havde også mulighed for at vinde i denne kampagne. (Der kan jeg ikke lige huske hvordan.) Nå men jeg modtager sådan en mail, og er sikker på, at det er min svigermor. Jeg kan ikke huske, om skulle trykke på et link for at komme til en side, men det var op således, at man hurtigt og nemt kunne indtaste navn og gætte. Se, hvad man først opdagede lige efter, at man havde trykket gæt var, at man samtidig med sit tryk accepterede, at man modtog nyhedsbreve fra 5 udsendere. Lige pludselig begyndte jeg at modtage alle disse her nyhedsbreve fra sonjas nyhedsbrev bla bla. Så jeg ringede jo og skældte virksomheden ud, som herefter fortalte mig, at mit lead var købt gennem mm medier i forbindelse med en nissekampagne. Pludselig kunne jeg jo så lægge to og to sammen. Jeg forklarede så, hvordan mm medier var kommet i besiddelse af mit samtykke til nyhedsbreve og håbede samtidig ikke, at de havde givet for mange penge for mit lead. De ville herefter tage kontakt til mm medier Det gjorde jeg også selv, og udgangen på vores samtale blev, at mm medier fastholdt, at kampagnen nok var legal, men på grænsen. Det skal også tilføjes, at mm medier med det samme slettede mig fra deres kunder nyhedsbreve, så jeg ikke længere modtag nyhedsbreve fra dem.
Jeg mener at det var sidste år. Med det her vil jeg gerne sige følgende: Til lead - opsamlere. Et lead har helt klar tilkendegivet, at han samtykker med betingelserne og ønsker at modtage nyhedsbreve fra jer. Til nyhedsbrevs udsendere: Hvis i køber leads, så tjek bounce-rate og frameldinger. Hvis I modtager 70 % frameldinger fra hver sending i får fra xx mediebureau, så er det nok på tide at udskifte.
|
Martin Kragh:Hej
Med hensyn til værdien af de leads i har købt, så har jeg haft en enkelt erfaring med mm medier i forbindelse med deres nissevenner - kampagne.
Min svigermor hoppede i, og det samme gjorde jeg.
Nå kampagnen var bygget op således, at min svigermor kunne deltage i en konkurrence ved at sende små nissehilsener til sine venners e-mail adresser.
Disse venner skulle så gætte, hvem nissen var. Disse venner havde også mulighed for at vinde i denne kampagne. (Der kan jeg ikke lige huske hvordan.)
Nå men jeg modtager sådan en mail, og er sikker på, at det er min svigermor. Jeg kan ikke huske, om skulle trykke på et link for at komme til en side, men det var op således, at man hurtigt og nemt kunne indtaste navn og gætte.
Se, hvad man først opdagede lige efter, at man havde trykket gæt var, at man samtidig med sit tryk accepterede, at man modtog nyhedsbreve fra 5 udsendere.
Lige pludselig begyndte jeg at modtage alle disse her nyhedsbreve fra sonjas nyhedsbrev bla bla. Så jeg ringede jo og skældte virksomheden ud, som herefter fortalte mig, at mit lead var købt gennem mm medier i forbindelse med en nissekampagne. Pludselig kunne jeg jo så lægge to og to sammen.
Jeg forklarede så, hvordan mm medier var kommet i besiddelse af mit samtykke til nyhedsbreve og håbede samtidig ikke, at de havde givet for mange penge for mit lead. De ville herefter tage kontakt til mm medier
Det gjorde jeg også selv, og udgangen på vores samtale blev, at mm medier fastholdt, at kampagnen nok var legal, men på grænsen.
Det skal også tilføjes, at mm medier med det samme slettede mig fra deres kunder nyhedsbreve, så jeg ikke længere modtag nyhedsbreve fra dem.
Jeg mener at det var sidste år.
Med det her vil jeg gerne sige følgende:
Til lead - opsamlere. Et lead har helt klar tilkendegivet, at han samtykker med betingelserne og ønsker at modtage nyhedsbreve fra jer.
Til nyhedsbrevs udsendere: Hvis i køber leads, så tjek bounce-rate og frameldinger. Hvis I modtager 70 % frameldinger fra hver sending i får fra xx mediebureau, så er det nok på tide at udskifte.
Har faktisk snakket med forbrugerombudsmanden om deres kampagne "nissevenner", og de har modtaget adskillige klager. De har derfor vurderet at der er grundlag for at tage sagen op, og de er netop nu i gang med at undersøge alt materiale. Selve kampagnen var jeg selv meget modstander af, og jeg vil kategorisere det som spam.
Skal nok nævne det herinde, når de er kommet videre med sagen, men behandlingstiderne har det med at være lange :-)
Selvom jeg ikke vil kalde denne kampagne helt stueren, syntes jeg nødvendigvis ikke det behøver at gå ud over mmmeders images, da jeg før har haft positive erfaringer med dem. De genererer jo de coregs de har lovet, så kan måden de indsamles på altid diskuteres - men det ved folk forhåbentlig når de vælger at bestille coregs.