Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genoptagelse af patent og TÜV ???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med tanker om at "relancere" et produkt som tidligere har været patenteret og TÜV-godkent.

Firmaet bag produktet gik konkurs for cirka 8 år siden og der har derfor ikke været betalt til patentet siden.

Jeg søger svar på følgende spørgsmål:

 - er det muligt at genoptage et patent som der ikke har været betalt til i en lang periode?

 - kan man genoptage/genbruge TÜV-godkendelsen som knytter sig til produktet?

Mvh

S84

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg husker er TÜV-godkendelsen tysk og ikke nødvendigvis en godkendt dansk mærkning.

Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

TÜV-godkendelse er et tysk certifikat, meget mere kender jeg desværre ikke til det: 

Men for så vidt angår patentet, så er det tabt, jf. patentlovens § 51:
https://www.foxylex.dk/patentloven/51/

Hvis man forsøgte at tage patent på den samme opfindelse igen, ville man ikke opfylde nyhedskravet i patentlovens § 2, og ansøgningen ville blive afvist af den grund:
https://www.foxyylex.dk/patentloven/2/

Men det er jo ikke nødvendigvis et problem, at man ikke kan patentere opfindelsen. Det kunne også være, at man kan patentere andre opfindelser, som relaterer sig til produktet.

Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Jeg tænkte nok det var tilfældet. Vidste bare ikke om man eventuelt kunne genoptage betalingen på samme patent igen efter nogle års pause.

TÜV er en anden størrelse. Det er jo en type-godkendelse af produktet. Når først et produkt er godkendt kan det vel ikke fratages igen? Spørgsmålet er bare hvor meget man kan/må ændre på produktet førend godkendelsen ikke gælder mere...?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)