Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiver og passiver i virksomhed uden indskud?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed, og kan ikke få et entydigt svar på hvorvidt jeg har aktiver og passiver... 

Jeg har intet indskud lavet og virksomheden ejer ikke andet end et sæt arbejdstøj? 

Hvad er mine aktiver og passiver så, hvis jeg trækker hele overskudet ud af virksomheden ved årsafslutningen hvad da?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Saxis kan du nu på 5 minutter oprette en salgsannonce, med salg af restlager, varepartier eller inventar. Du vil blive kontaktet af vores købere helt automatisk. 
Opret en salgsannonce her og find købere til dine aktiver for kun 99 kr. pr. måned (tilbuddet gælder i en begrænset periode.)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har et regnskab - og hvis virksomheden ejer arbejdstøj så må det have købt det arbejdstøj og have haft en udgift til det. Det forudsætter det har været arbejdstøj som der er fradrag for, og det er ikke let i personlig virkosmhed http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/arbejdstj-og-fradrag.html  Det vil fremgå af regnskabet 

Ved evt lukning skal du købe det ud igen og sker det mere eller mindre år 1 skal du regne med fuld pris med moms  og så lukke. Dit overskud som så fremgår inkl det salg betaler du skat af (uanset du lukker eller ej)

Overvej at forså mere om det at have personlig virksomhed i min letlæste e-bog eller paperback om netop det http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html du skal helst vide lidt om reglerne så du ikke kommer galt af sted

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du omkostninger som er forudbetalt og vedr det kommende år, er det et aktiv. På passiv siden har du egenkapitalen og evt gæld du først betaler i det nye år, fx moms, leverandørgæld mv.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)