Tak for værktøjet, det vidst jeg ikkefandtes.. den siger hvis jeg betaler 700-1.300 kroner om dagen, vil jeg kunne få 150-200 kliks om dagen. ? er det ikke lidt dyre kliks?
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
forresten, er det godt med mere end ét søgeord?. og er det godt med mere end én annonce? - Jeg har prøvet at ændre teksten. Nu skulle den være lidt mere indbydende, men for en måske anden målgruppe.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
ITstedet vil jeg ikke anbefale at bruge adwords til. Jeg vil i stedet bare få skrevet en helt masse indhold, så du kan få "gratis" besøgende fra google. der er jo ikke så meget gang i siden endnu, få lavet noget indhold, og så kan du overveje adwords igen.
Tak for værktøjet, det vidst jeg ikkefandtes.. den siger hvis jeg betaler 700-1.300 kroner om dagen, vil jeg kunne få 150-200 kliks om dagen. ? er det ikke lidt dyre kliks?
Ja og nej. Det kommer an på (som flere allerede har beskrevet) hvilken branche man befinder sig i og så skal man ikke tage estimaterne alt for bogstaveligt. I den finansielle branche koster populære ord over $ 30/klik (hvilket er fuldstændig sindsygt), men lander man en kunde, der lægger $ 1.000.000 på bundlinien, ja så betaler man selvfølgelig ved kasse 1. Hvis du designer en brandgod målrettet kampagne og optimerer jævnligt på den, kan du snildt barbere 25-30%% af den estimerede pris/klik. Derudover baseres estimatet på de seneste 3 måneders søgehistorik på Google og hvis man arbejder med sæsonvarer kan man få sig nogle slemme overraskelser engang imellem. F.eks er estimaterne for julekalender, adventskalender, julegaver, etc. ikke synderligt brugbare når man sidder i oktober og får estimater fra juli, august, september....
Mht. valg af keywords vil mængden af trafik være stor på enkelte ord sammenlignet med 3- og 4-ords sammensætninger. Tilgengæld vil "kvaliteten" alt andet lige være bedre på de mere konkrete søgeordssammensætninger. Eks. personer der søger på "1993 Chateaux LaCroix rødvin" må forventes at være lidt mere lune efter rødvinen end dem der søger på "vin".....
forresten, er det godt med mere end ét søgeord?. og er det godt med mere end én annonce? - Jeg har prøvet at ændre teksten. Nu skulle den være lidt mere indbydende, men for en måske anden målgruppe.
det er altid godt med flere søgeord og annoncetekster. -bare søgeordene har noget at gøre med det der er på din side.
Flere annoncetekster er godt for så kan du tilpasse annonceteksten så den passer til dine søgeord. det kan google godt lide og det gør at du måske kan købe dine kliks billigere.. den famøse kvalitetsscore.
Google Adwords er et kæmpe redskab til at skaffe kunder til din side, men det kræver også du virkelig sætter dig ind i det, hvis du vil drage fordele heraf. Jeg selv stod også som nybegynder på feltet, men investerede i nogle publikationer på nettet der guidede én godt og grundig igennem Google Adwords. Da jeg startede uden at have læst disse publikationer, lå jeg på en CTR på 3,4%. Efter jeg satte mig ind i Google Adwords begyndte det at gå frem af, og kunderne kom også derefter. I december måned havde jeg en CTR på 30,70% ved 1500 visninger.
Pointen er, brug lidt tid på at sætte dig godt ind i Google Adwords, evt. få fat i nogle bøger, publikationer, videoer eller andet omhandlede dette. Det tosset at smide en masse penge i Adwords som jeg gjorde til at starte med, hvis kunderne ikke alligevel kommer ind på din side.