Hej, vi er næsten klar til lidt markedsføring, så jeg går lidt rundt og spørger folk efter hvad de bruger på AdWords i forhold hvad de får igen
vi har fået 1.800 visninger og 1 klik indtil videre, men vi har så også kun lige startet med 75kr. Ikke at jeg vil kalde det markedsføring, det var nu mere et "testrun".
Så er spørgsmålet, Hvor meget bruger i, i forhold til kliks??. og hvor mange visninger har i, for at der sker ét klik.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
"Det kunne nok være jeg skal have en prof til at kigge på det, når det kommer til stykket. jeg har en CTR på 0,04% "
Det kan der være noget om. MEN det er ikke nødvendigvis en meget dårlig CTR. Det afhænger meget af konkurrencen på ordene og hvilken pris du vil betale pr. klik.
Har du nogen annonce med 100%, det vil sige hver gang den bliver vist, bliver den klikket på?. hvad betaler du så?.
Jeg betaler næsten ingen ting, fordi den annonce bliver kun vist når folk har skrevet forkert. Hvis du f.eks. leder efter Diesel Smykker og du så kommer til at skrive Disel smykker i google, så får du jo ikke rigtig nogen resultater, der har jeg så købt en søgesætning der hedder disel smykker, og så er jeg jo den eneste der bliver vist, og dermed får jeg kliket. (disel smykker var kun et eksempel)
Men ja hvergang den bliver vist bliver der klikket på den. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor længe det holder, da annoncen kun er 5 dage gammel og kun blevet vist 15 gange
Nu blev der skrevet før at en ctr på 0,04% ikke nødvendigvis var dårligt... jeg har alligevel aldrig oplevet en så sårlig CTR for nogen af mine kunder. du skal nok lave en anderledes annoncetekst??? uden at jeg selvfølgelig lige ved hvad der står i din, er det ofte problemet.
Din superdårlige CTR er ikke nødvendigvis superdårlig.... Hvis Content Netværket er slået til er det formentlig det som trækker din samlede CTR ned og det har INGEN betydning for din Quality Score.
Hvis du vil have et indtryk af hvor meget gennemsnitsbetaling pr klik samt frekvens for din kampagne, så brug Traffic Estimator (som også ligger under Tools fanebladet i din AdWords konto).
Hvis det er fuldstændig volapyk, giv en melding, så tager vi den fra basics....