Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop på UnoEuro kan ikke flyttes.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har shoppen A24.dk - Og den er nu flyttet fra Meebox til UnoEuro da de blev opkøbt.

Jeg leger med tanken om at få HTTPS på min shop, men der er noget som jeg ikke helt forstår.
Så vidt jeg ved, skal shoppen helst ligge på egen IP-adresse, og det gør den ikke på UnoEuro.

Jeg har prøvet at flytte hele shoppen over på et andet egnet webhotel, men det virker ikke.
Måske fordi UnoEuro ikke har det almindelige C-Panel.
Det virker som om noget går galt under flytningen, men der kommer ingen fejl.

Jeg ved godt at nogle ting ikke virker på et andet domæne med et andet navn, men med andre webshops har det virket.
Hvorfor ikke når det kommer fra UnoEuro?

Hvem kan klare denne opgave? med egen IP og flytningen, samt et certifikat der virker? 
Det er også grundet den langsomme TTFB målt til 1319. Det tyder på en langsom server hos UnoEuro.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At SSL kræver sin egen IP-adresse er noget der hører fortiden til, det er ikke længere noget man skal bekymre sig over: https://en.wikipedia.org/wiki/Server_Name_Indication

Du kan frit aktivere HTTPS igennem UnoEuro's kontrolpanel, ganske gratis endda.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker nok ikke hvis du kører det på et andet domæne. 

Jeg har lige flyttet en Prestashop, og normalt peger jeg domænet over på ny IP lokalt så jeg kan teste alt virker inden jeg ændrer DNS.

Hvis du vil teste det eksisterende domæne på anden IP lokalt, kan du sætte det op i din hosts fil (antager du bruger Windows)

Hosts filen ligger på din maskine i dene folder C:\Windows\System32\drivers\etc

Du skal tilføje en linie i filen med IP og domæne

F.eks. 

11.222.333.444 www.a24.dk a24.dk

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt virker SSL på Unoeuro formidabelt. Jeg har lige sat dette site op cashmere.dk

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar PashminaWear. Det skulle jeg måske prøve :-)

Også tak til dig Tom for dit svar om HTTPS og IP. Jeg havde ønsket at du svarede på min påstand om TTFB og evt om hvad der kan være årsagen. Det nemmeste er jo at blive, men hastigheden er en kedelig ting.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hastigheden er normalt ekstremt afhængig af cache og optimeringer i selve CMS'et. Det kan hurtigt blive en lang dialog (og kamp), fordi folk nægter at tro at webserveren ikke alene er skyld i hastigheden på ens hjemmeside, så ofte gider jeg ikke starte den lange debat :)

Sørg for du har aktiveret alt cache i Prestashop, og sørg for at du kører nyeste version. Der findes også en del artikler online omkring optimeringer i Prestashop.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)