Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navneskift

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vil hører om det har nogle konsekvenser for mig, hvis jeg skiftern navn på min shop. Ønsker ganske enkelt et skiftet butikkens navn/domæne til et nyt domæne jeg har købt, samtidig skal mit nuværende domæne pege på det nye via et DNS-hotel.

Men overordnet ønsker jeg at vide om dette har nogen indflydelse for alt det som er "kopieret" ind på Google via min SEO ? Shoppen forbliver den samme, blot under et nyt domæne altså.

Men forsvinder mine nuværende placeringer på Google når det gamle domæne stadig er aktivt og peger på det nye ?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:17

Jeg tør ikke give et bud på dit konkrete spørgsmål, men at dømme fra din brug af ordet "DNS-hotel" lyder det som om nogen har lokket dig til at betale for noget som du ikke har brug for? Noget som f.eks. GratisDNS, evt med url-forward kan gøre for dig istedet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:24

Du skal sørge for at få lavet en omgang 301 redirect fra gammelt til nyt domæne.

Så hvis nogen skriver gammelurl.dk/produktlink1.html

Så redirectes de til nyurl.dk/produktlink1.html  og søgemaskinerne får desuden en 301 information med der siger at siden er flyttet permanent.

Så burde du ikke miste nogen søgemaskine værdi.

Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Skrevet kl. 18:36

Tak til jer begge for jeres svar.

Vil først og fremmest sige at jeg endnu ikke har købt et DNS-hotel til dette og at jeg samtidig ikke har særlig meget kendskab til flere af de ting i nævner. I kunne måske lægge nogle links, så jeg kan læse mig lidt frem Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24

Nisli:

Hej Amino'er

Vil hører om det har nogle konsekvenser for mig, hvis jeg skiftern navn på min shop. Ønsker ganske enkelt et skiftet butikkens navn/domæne til et nyt domæne jeg har købt, samtidig skal mit nuværende domæne pege på det nye via et DNS-hotel.

Men overordnet ønsker jeg at vide om dette har nogen indflydelse for alt det som er "kopieret" ind på Google via min SEO ? Shoppen forbliver den samme, blot under et nyt domæne altså.

Men forsvinder mine nuværende placeringer på Google når det gamle domæne stadig er aktivt og peger på det nye ?

Hej Nicki,

I forbindelse med et eventuelt navneskift på din internetbutik, vil jeg anbefale dig at have to internet navne på butikken som så bare ved første klik sender dem hen til den rigtige internetadresse, uden at dine kunder ser det. I overgangsfasen til et nyt domæne, er der efter min mening meget sjovere at konkurre mod sig selv på google.

Et eksempel: En kunde havde en side, der hed http://domæne.dk/catalog og ønskede at skrifte til http://domæne.dk/søgevenligeURLer - med for at google ikke skulle finde "døde" links valgte vi blot at have to versioner af webshoppen på serveren, med samme database (både billeder og data). Dette kunne principlet direkte overføres til dit tilfælde. Altså bare domæne1.dk til domæne2.dk - men principlet er googles synspunkt at begge er i drift.   

Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Skrevet kl. 23:53

Hej Jannik

Det tilfælde du fremhæver lyder meget interessant og kunne da uden tvivl være en god løsning, hvis dette kunne overføres i mit tilfælde. Jeg har desværre bare ikke den store forstand på arbejdet der ligger bag dette.

Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Skrevet kl. 17:12

Er der nogle som samtidig i forbindelse med mit emne her, kan fortælle mig om det vil være muligt at "viderestille" en e-mail .

Således at min nuværende e-mail info@a-fashion.dk sender evt. e-mails videre til en nye e-mail info@nytdomæne.dk ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08

Nisli:

Er der nogle som samtidig i forbindelse med mit emne her, kan fortælle mig om det vil være muligt at "viderestille" en e-mail .
Således at min nuværende e-mail info@a-fashion.dk sender evt. e-mails videre til en nye e-mail info@nytdomæne.dk ?

Hej Nicki,
Jeg har vist ikke lige fået fulgt op på denne debat, det beklager jeg.
Det med dit mail-konti, kan naturligvis nemt lade sig gøre.
Mit forslag er i de fleste tilfælde nemt at føre ud i livet. Hvem har lavet din nuværende web-shop?
Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Skrevet kl. 00:05

Hej Jannik

Undskyld jeg vender så sent tilbage til denne debat, har desværre ikke har tiden til at være så aktiv på Amino her på det seneste. Min shop er købt hos Scannet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)