Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når webhotel er nede og deres support ikke svarer?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er sgu lidt træt af min hostingudbyder lige nu. Min hjemmeside https://pastaparty.dk gik ned i går aftes klokken 21.15 og er stadig ikke oppe og køre. Jeg oprettede en supportticket i går aftes klokken 21.40, men der er ikke blevet svaret på den. 

Det mest frustrerende her er at det sker på en fredag og løber over så lang tid, når det er fredag-lørdag-søndag der genere allermest trafik (omkring 85% af det ugentligt besøgstal). Jeg estimerer at have tabt omkring 1000 besøgende alene fra siden gik ned til nu. 

Jeg er en af dem der blev tvangsmigreret fra MeeBoxs enterprise webhotel til noget de kalder enterprise suite på Unoeuro. 

Hvad fanden skal jeg gøre, når jeg ikke kan komme i kontakt med Unoeuro? Skype-SadSmile

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Var inde og kigge på driftstatus hos nævnte og intet at bemærke, ifølge dem selv. Såfremt det kun er "dig" så kig i din errorlog (har X helt sikkert) og har du ellers foretaget et eller andet inden det gik galt, så "gå tilbage". Alternativ kan du benytte dig af en ekstra lowbudget hosting som du bruger nu og så skabe dig noget failover via dns mv. I tilfælde af at de har oppetidsgaranti med x antal kroner retur, eller gratis hosting credits kan du jo vælge at "overvåge" nævnte så du har mulighed for at gøre krav på dett. F.eks. giver updown.io 100,000 gratis credits hvilket vil give dig ca. 7-10 måneders- såfremt du sætter den til 5 minutters interval. 

Ellers hvis du har nogen form for server rewind kan du se om en backup virker, og ellers må du nok bare vente. Alternativ QUICKFIX: kan du finde noget cloud hosting hvor du betaler pr. time indtil X er oppe igen, hvis du altså har mulighed for nem export af din hjemmeside.

´Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Din hjemmeside er ikke nede hos mig, men den bliver blokeret af min browser, da der er noget galt med dit ssl-certifikat.

Prøv at forny dit ssl certifikat. Evt. ved at slette og installere et nyt.

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ron,

Det er her mit problem ligger, for jeg aner intet om at flytte webhoteller m.v. Jeg har også set at Unoeuro mener de ikke har driftsforstyrrelser, men jeg har ikke foretaget nogen ændringer i går aftes - jeg opdagede det ved at jeg fik en mail fra dét jeg har til at overvåge mit sites oppetid. Tidligere har det været en time eller to af gangen (hvilket heller ikke er tilfredsstillende), men at der nu er gået så lang tid, er fuldstændigt håbløst. 

Jeg ved heller ikke hvad sådan en errorlog er for en størrelse, kan ikke rigtigt finde noget med det navn inde på deres kontrolpanel.

Så jeg må gå ud fra det bare er at vente... Ved Meebox var der svar indenfor meget kort tid (dog ikke midt om natten), men her er det godt nok vanvittigt at man skal vente nu 14 timer på et svar....

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

Din hjemmeside er ikke nede hos mig, men den bliver blokeret af min browser, da der er noget galt med dit ssl-certifikat.

Prøv at forny dit ssl certifikat. Evt. ved at slette og installere et nyt.

Det problem havde jeg også tidligere engang, men der meldte min browser om en helt anden type fejl (at websitet ikke er sikkert). Den her gang siger min browser at serveren er for lang tid om at svare. 

Håber sgu heller ikke at der er noget galt med SSL-certifikatet, for det er én af de okay pebrede købt gennem Meebox dengang og det skulle virke i et år.

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv først at gøre som Karsten har skrevet, sker hos ham. Evt. tilbagekald/slet Let´s Encrypt og hent et nyt certifikat. Måske du er heldig og det bare er det :-)

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Falk Nielsen:
Håber sgu heller ikke at der er noget galt med SSL-certifikatet, for det er én af de okay pebrede købt gennem Meebox dengang og det skulle virke i et år.

Nej, det er et gratis ssl certifikat, der er installeret på din hjemmeside.Smile

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ron Brevstgaard:

Prøv først at gøre som Karsten har skrevet, sker hos ham. Evt. tilbagekald/slet Let´s Encrypt og hent et nyt certifikat. Måske du er heldig og det bare er det :-)

Det ville jeg da gerne - men aner ikke hvordan. Og hvis jeg går ind under SSL certifikater på mit kontrolpanel, beder den mig om at betale 50 euro for et nyt. Mit LetsEncrypt certifikat løber som minimum til november, så jeg har sgu lidt svært ved at hive muldvarpen op af lommen for at smide 50 euro efter noget jeg allerede har betalt for.

Jeg er som sagt slet ikke inde i hvordan jeg tilbagekalder/sletter Lets Encrypt :/

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså Let's Encrypt Authority X3 skulle gerne være HELT gratis. - Ellers vil det være som at tage penge for luften vi indånder her i 2017. Er de 50 euro dog et fantistisk tilbud på et EV ssl certifikat er jeg behørig imponeret. Prøv at googlé "lets encrypt" efterfulgt af hostingfirma navn da jeg her kan se flere skridt-for-skridt blog indlæg. Dit certifikat får du svært ved at få til at løbe t.o.m. november. Der er ikke meget "gemmeleg" her: https://www.sslshopper.com/ssl-checker.html#hostname=https://pastaparty.dk/ - prøv at kig, meget simpel indblik.

Men idet du gik fra X til X er dit betalte certifikat i hvert fald gået sig én tur hvis ikke på et senere tidspunkt for det du benytter dig af er 100% én gratis løsning.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)