Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding - drift

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et spørgsmål til ovenstående:

Er der krav om, at holding og driftsselskaber skal have samme regnskabsafslutning?

F.eks.: Holding 01.04 - 31.03

Drift1: 01.04 - 31.03

Drift2: 01.07 - 30.06

Drift3: 01.05 - 30.04

Eller skal drift2 og drift3 ændre regnskabsperiode?

Vil lige nævne, at jeg har noteret at flere kunder (med holding) har forskellige "døtre" med forskellige regnskabsperioder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47162
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47

Vent på andre, men jeg mener ikke der er et absolut krav om samme regnskabsår. Hvis man ikke har det, så står man med med det problem at der skal laves periodeafslutning for drift så man har et resultat for samme periode som holding - af sambeskatnings mæssige årsager. 
Det vil derfor være naturligt at altid søge samme regnskabsår (f.eks ved forlænget/forkortet første år ved stiftelse af nye drifts) , men der må kunne være tilfælde hvor drift ejes af flere holding med flere afslutingstidspunkter, og så er man ude i det med periode regnskab per holdingsdato for drift - ud over drifts eget - og givet mere kompliceret - men vent lige på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 18:37

Hej

Hvad er der reel forskel på alm Holding og en ivs Holding der skal vel også betales 50.000 til oprettelse for Holding eller er der kun til drift

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 18:44

Hej. Hvis holdingselskabet ejer så meget af driftsselskaberne at de er sambeskattede skal de have samme regnskabsår. Ejerandel 50,1 eller mere.

Som udgangspunkt skal døtrene ændre så de følger holdings regnskabsår - hvis praktiske forhold taler for det kan holding dog også ændre til døtrenes.

Mvh Johnny

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:40

selvstændig38:
Hvad er der reel forskel på alm Holding og en ivs Holding der skal vel også betales 50.000 til oprettelse for Holding eller er der kun til drift

Hej selvstændig38. Yderst relevante spørgsmål, du har dér. Jeg vil dog foreslå, at du opretter en ny tråd til dem. Her kan du så også skrive hvad du mener med 'alm' Holding. Et Holding kan også være et A/S. Så kan du også få svar på, hvad der skal til for at oprette et ApS hhv. IVS.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:43

Ejerandel 50,1 eller mere.

Jeg er skabsmatematikfluebipper, så "ejerandel over 50%" må være det helt korrekte :-D 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58

det sjove er jeg mente at kunne huske CEF som er god revisor tidl har sagt at man gerne - også med sambeskatning må have forskelligt regnskabsår så længe man så i stedet naturligvis laver en periode rapport for drift som svarer helt til drift. At det ene så er skatteregnskabsmæssigt og det andet er årsrapport -. Jeg erkender det lyder lidt underligt men her er tråden og se til CEF svarene

vh John H

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se her https://erhvervsstyrelsen.dk/omlaegning-af-regnskabsaar

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:08
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29

Jørgen Kirkegaard:

Revisor J:

"Koncerner skal sørge for, at dattervirksomheden har samme regnskabsår som modervirksomhedens, medmindre dette ikke er muligt." Gad vide, hvad de mener med det? Hvornår er dette ikke muligt? 

med over 50% kan man jo altid men man kan jo være hovedaktionær med mindre  - mon ikke det kan være der det med muligt kommer ind . hvis 3 holding med hver sit regnskabsår ejer 33% hver - i datter - men med +50% og med fuld sambeskatning må det jo generelt vel altid være muligt og så skal der omlægges 
Spørgsmålet er om der SKAL ved f.eks en række 33% ejere eller om der så bare skal være en periode rapport med samme år som holding 

vh John H

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)