Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab udlejning

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jul 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg skal til at udleje min lejlighed da jeg ikke kan få den solgt. Jeg ved der skal laves regnskab osv. så jeg skal have en revisor/bogholder ind over. 

Det jeg tænkte på er hvor meget der egentlig kræves af sådan et regnskab. Jeg har set årsrapporter før men det er man vel ikke ude i når det er udlejning? Eller hvad? Skal der "ledelseserklæring", revisorerklæring (regnskabsmæssig assistance som jeg forstår det), regnskabspraksis osv. med? 

Mvh Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06

Hvis du bare udlejer den privat skal der bare et regnskab du selv fører til. Ejes den af et selskab skal der årsrapport til og hvad den så skal indeholde vil afhænge af oms. men mit gæt er, at det ikke vil være så højt at du skal have revisor osv. Tal evt med en online økonomiperson om hvad der er bedst for dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jul 17
Skrevet kl. 10:06

Vil helst have en revisor/bogholder ind over pga. virksomhedsordning osv. Min veninde har et firma som bibeskæftigelse. Hun har en revisor som også laver hendes selvangivelse. Da hun viste mig den på Skat kunne jeg se at de under regnskabsoplysninger, spurgte ind til revisor+revisorerklæring. Det var derfor jeg tænkte om det også var nødvendigt i forhold til udlejning. Det koster jo alt sammen..

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:14

Det er jo ikke sikkert at du behøver at benytte dig af VSO, måske Kapitalafkastordningen er nok i dit tilfælde (så kan man sparer revisoren væk)

Under regnskabsoplysninger, skal man, hvis man udlejer én ejendom, ikke indgive regnskabsoplysninger.
Det er man fritaget for.

Er omsætningen under 300.000 kr. (det forventer jeg nok det er), så skal man som minimum indgive om der er revisor og revisorerklæring på den.

Læs evt. om udlejning her http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234797

Tilmeldt 6. Jul 17
Skrevet kl. 10:25

Frederik-N:

Det er jo ikke sikkert at du behøver at benytte dig af VSO, måske Kapitalafkastordningen er nok i dit tilfælde (så kan man sparer revisoren væk)

Under regnskabsoplysninger, skal man, hvis man udlejer én ejendom, ikke indgive regnskabsoplysninger.
Det er man fritaget for.

Er omsætningen under 300.000 kr. (det forventer jeg nok det er), så skal man som minimum indgive om der er revisor og revisorerklæring på den.

Læs evt. om udlejning her http://skat.dk/skat.aspx?oid=2234797

Hvordan kan jeg vide om det er VSO eller kapitalafkastordningen jeg skal bruge? Så skal jeg vel have en revisor indover? Og så skal der altså laves en rapport indeholdende revisorerklæring? Kan en bogholder/regnskabskyndig ikke klare den?

Tilmeldt 4. May 16
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:53

camilla2810:

Hvordan kan jeg vide om det er VSO eller kapitalafkastordningen jeg skal bruge? Så skal jeg vel have en revisor indover? Og så skal der altså laves en rapport indeholdende revisorerklæring? Kan en bogholder/regnskabskyndig ikke klare den?

Du kan google dig til opklaring om det skal være KAO eller VSO.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2234853

Man kan, hvis jeg husker rigtigt, sige at hvis du har meget højre renteudgifter, så er KAO, nok ikke så relevant.
Der skal kun revisorerklæring på, hvis det er en revisor der laver det.

Du må lige sætte dig ned og læse om det, du har ret mange spørgsmål, som tyder på at du slet ikke bare har googlet lidt. :)

Tilmeldt 6. Jul 17
Skrevet kl. 11:23

Har googlet - det var derfor at jeg blev enig med mig selv om at jeg måtte have revisor ind over. Var bare nervøs for om denne så ville tage sig betalt for ting der slet ikke var nødvendige i forhold til Skat - såsom en årsrapport med revisorerklæring, regnskabspraksis osv. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33

Der er slet ikke en årsrapport som sådan i personlig virksomhed og ikke noget med revision som sådan. Det der er - er hjælp til at bruge KAO eller VSO og så skriver revisor flueben hvis han dermed hjælper med selvangivelsen. men det behøver ikke være revisor, det kan være en hvilken som helst med rutine i KAO//VSO og det kan godt betale sig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:37

camilla2810:

Har googlet - det var derfor at jeg blev enig med mig selv om at jeg måtte have revisor ind over. Var bare nervøs for om denne så ville tage sig betalt for ting der slet ikke var nødvendige i forhold til Skat - såsom en årsrapport med revisorerklæring, regnskabspraksis osv. 

Revisor ville ikke lave ting der ikke er nødvendige.
Revisor ville finde ud af om det bedst kunne betale sig for dig, at have kapitalafkastordningen eller VSO.

Om du så vil betale revisor for at lave de ting, er op til dig.
Du kan efter min mening, godt selv lave kapitalafkastordningen, uden hjælp fra revisor. (det kræver at du læser op på den)
Revisors job er jo at lave skatteoptimering for dig.

Du kan med fordel tage et kig på https://tax.dk/ et stykke nede på siden i venstre side, og hente excel-arket for skatteberegning 2017.
Så kan du lave et eksempel på hvordan det ser ud med Kapitalafkastordningen og VSO.

Tilmeldt 6. Jul 17
Skrevet kl. 11:51

Cookie - John Hannover:

Der er slet ikke en årsrapport som sådan i personlig virksomhed og ikke noget med revision som sådan. Det der er - er hjælp til at bruge KAO eller VSO og så skriver revisor flueben hvis han dermed hjælper med selvangivelsen. men det behøver ikke være revisor, det kan være en hvilken som helst med rutine i KAO//VSO og det kan godt betale sig

vh John H

Ja, det var jo det jeg så på min venindes selvangivelse - at revisor/regnskabskyndig kunne sætte hak i at vedkommende havde hjulpet med selvangivelsen. Og så var det så der stod det med revisorerklæring osv. og så blev jeg i tvivl om hvor meget der skulle med i mit tilfælde. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)