Hvis vi ser bort fra, at dette måske er en hobbyvirksomhed, er jeg lidt uenig her. Hvis jeg er på en rejse, som delvis er forretning og delvis er privat, fordeler jeg udgifterne efter et skøn over fordelingen. Men ja, dokumentationen skal være i orden - jo mere, jo bedre. Rigtig godt er især korrespondance og andet, hvor samarbejdspartnerens har bidraget med f.eks. indkaldelse til møde osv. |
vi er ikke uenige . Er det helt ferieformål 0 fradrag - kombineres ferie IND i arbejdsrejse så skal man dele den. Man kan ikke få fradrag for ferien til NewYork i 8 dage ved at have et besøg med en mulig leverandør om onsdagen - men ellers ja - den skal deles i det korrekte forhold, hvilket er lidt besværligtJørgen Kirkegaard:Hvis vi ser bort fra, at dette måske er en hobbyvirksomhed, er jeg lidt uenig her. Hvis jeg er på en rejse, som delvis er forretning og delvis er privat, fordeler jeg udgifterne efter et skøn over fordelingen. Men ja, dokumentationen skal være i orden - jo mere, jo bedre. Rigtig godt er især korrespondance og andet, hvor samarbejdspartnerens har bidraget med f.eks. indkaldelse til møde osv.Cookie - John Hannover:du kan sandsynliggøre at der ikke er helt eller delvist ferieformåål
Lettest er at holde rejser ferie og arbejde hver for sig - i alle fald sådan, at hvis man er på en nødvendig forretningsrejse, så tager man f.eks. 5 feriedage på destinationen for egen regning men lader arbejde betale rejse osv.
Den anden vej - mest ferie og så lige et par møder vil være lette at dele i antal dage overnatning - men mere kompliceret for flyrejsen f.eks. Vil nok afhænge af hovedformål for ikke at være ude i "mystisk deling"
vh John H