Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

varebil med papagøjeplade

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

og for resten

køber han bilen privat kan hverken ham eller selskabet få momsfradrag bilen betragtes som ren privat.

ja og nej
Køber han papegøjeplade bil privat så kan han ikke trække momsen ved købet fra MEN til gengæld for at han har betalt moms af bilen og så betaler en privatbenbyttelsesafgift - så har han momsfradrag for alle driftsomkostninger på bilen samtidigt med, at ham må tage fradrag for statens takst for kørsel efter kørebog. Det er ikke så lidt af en fordel

https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html  det er en ofte overset fordel, fordi det lyder så fjollet at man BÅDE kan få fradrag for statens takts OG fuld momsfradrag for alle driftsomkostninger i virksomheden - ved alm personlig virksomhed
Skat beskriver det selv klart i det link til skat der er i mit blog med:

Du bruger bilen til både momspligtige formål i virksomheden og private formål (papegøjeplader):
Fradragsret ved køb Intet fradrag.
Fradragsret ved leje Du kan få delvist momsfradrag, hvis din virksomheds salg af momspligtige varer og ydelser er på over 50.000 kr. om året.

Det delvise fradrag er en tredjedel af den moms, du betaler af lejen.
Fradragsret ved drift Du kan få fuldt fradrag for alle momsbelagte udgifter, hvis din virksomheds salg af momspligtige varer og ydelser er på over 50.000 kr. om året.
Moms ved salg Du skal ikke beregne moms.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 19:18

Gælder ikke selskaber

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44

kah:

Gælder ikke selskaber

Sorry nej - som jeg også skriver personlig virksomhed - gik ikke en side tilbage - men her selskab IVS og der gælder den ikke korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)