Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Polyester, Bomuld og Spandex (Elastan)- Kajakpolo

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg heder Rasmus, er 15 år og har tænkt mig, om et halvt år til et års tid, at begynde med at producere sport T-shirts til kajakpolo. Jeg har allerade researchet en del og ved derfor en del om forskellige stoffer og tekstiler i T-shirts. Alligevel er jeg dog stadig ret ny og derfor usikker på området, så derfor vil jeg gerne høre jeres mening.Skype-Wink

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Først og fremmest skal i lige vide hvad kajakpolo er, så i lige for en ide om hvilken slags T- shirts der passer til sporten. Her er en officel beskrivelse af sporten: >Kajakpolo er en actionfyldt sportsgren bestående af en kombination af vandpolo og kajakroning. Der spilles på en rektangulær bane med overhængende mål. Hvert hold består af 5 spillere i specielt designede kajakker, og det går så ud på at score flest mulige mål.<

Jeg tænker at designe en T-shirt der består af sammensatte fibre, for at få den bedste effekt og få nogle gode egenskaber til trøjen. Da kajakpolo er en meget eksplosiv vandsport tænker jeg, at det er godt at have noget polyester, fordi at det er krympefri, slidstærkt, tåler sollys og er mindre varme følsomt end mange andre syntetiske fibre. Polyester er også en god blandingsfiber med bomuld, som jeg også har tænkt mig at bruge i T-shirten.

Som sagt, tænkte jeg at den anden store hovedfibre i T-shirten skulle være bomuld, da bomuld er komfortabelt, slidstærkt, nemt at vaske og har en stor absorberingsevne. Jeg tænker også at bomuld er rart at have på til kajakpolo, da det hjælper med at holde varmen, også selvom det er vådt.

Det sidste tekstil jeg gerne vil have med er Elastan. Jeg tænker det passer til T-shirten, fordi kajakpolo er en meget ekslposiv sport, hvor både Elastans elastiske og meget modstandsdygtige egenskaber passer godt ind.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil meget genre høre jeres mening om blandingen. Big Smile

Uddover det har jeg også nogle spørgsmål.

-Jeg ved at bomuld og polyester i forvejen er en populær blanding, men hvor mange procent bomuld, polyester og elastan er godt?

-Mangler jeg måsle nogle fibre, som jeg har overset. som er gode at have med i en T-shirt?

-Jeg vil også gerne få trykket logo, et design osv. på T-shirtsne så kan blandingen holde på farven eller skal man tilføje et andet fiber, som er godt til at holde på farven?

-Kan man overhovet selv vælge hvilke tekstiler/fibre T-shirten bliver lavet i, når man giver bestillinger til sin producent eller kommer det an på hvilken fabrik og hvor stor en fabrik det er?

Glæder mig til at høre jeres svar

mvh Rasmus

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)