Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tilbyder man en programmør?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle.

Håber at det er det helt rigtige sted at stille mit spørgsmål.

Mig og min partner har udviklet en ret skarp forretningsmodel/start-up hvis vi selv skulle sige det. Og også hvis man skal tro på hvad div. erhvervsmennesker og rådgivere vi har været i kontakt med siger.

Men vi bliver hele tiden holdt tilbage af at vi ikke har råd til en programmør på teamet, hvilket er super dumt når det er en app vi prøver at lave!

PT beta-tester vi vores idé via Slack (det er en ret genialt side), men vi vil så gerne have en programmør, og her kommer så mit spørgsmål: Hvad tilbyder man egentligt en programmør når man ikke kan tilbyde penge. Vi er mere end villige til at tilbyde 1/3 af virksomheden el. % af profit i x antal år, når der er salg, for den helt rigtige programmør. Vi har store planer!

Men noget siger mig, at det er for risikabelt for én af Jer at sidde og udvikle en app, for forhåbentligt at tjene penge længere henne. Eller er der måske én ny udklækket studerende man skal have fat i?

Hvad ville I selv have tilbudt før at i gad at gå ind i en start-up - og hvilke krav skal være opfyldt?

Dbh, Simon
www.askapp.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad man tilbyder en programmør? Løn.... Hvis I ikke har penge til at betale jer fra det så gør 2 ting: Få en investor ind eller spar op.

Jeg har selv været programmør i snart 20 år og har set mange "du får x% og vi bliver bare RIIIIGE" :) En freelance programmør lever fra opgave til opgave og når han har lavet jeres opgave så har han "glemt" jer indtil I kontakter ham igen for flere opgaver.

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels. 

Tak for svar.

Ja det kan jeg sagtens se ikke er holdtbart for en programmør. De investorer vi har snakket med vil desværre ikke finansiere før der er en programmør på holdet, og vil ikke finansiere løn,  så det er lidt en ond cirkel. 

Vi har været igang med projektet i 1,5 år nu, så tiden er desværre nu og ikke om +8 måneder når vi muligvis har sparet op på SU

Du mener ikke der er andre måder? :) 

Dbh, Simon

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i ikke kan tilbyde betaling så skal i naturligvis tilbyde procenter. Og 1/3 lyder rimeligt fornuftigt. Det kommer naturligvis an på omfanget og kompleksiteten af programmerings opgaven. 

Men udviklere svømmer i lignende tilbud og før vedkommende ville gå med i en virksomhed kræver det at udvikleren interessere sig for projektet og konceptet ligeså meget som i gør. Så det svære ved at tilbyde procenter er at finde en udvikler som rent faktisk ser procenterne som potentielt værdifulde. Hvis i har en så stærk forretningsmodel som i påstår så burde det ikke være et problem at få en udvikler med på vognen. Men måden hvorpå i gør dette er at præsentere jeres koncept mere åbent på sider som denne. På den måde er der en større chance for at i bliver kontaktet af den rette person. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeres investorer vil gerne investere så frem i får en programmør på holdet. Men de vil ikke give løn til programmøren? Hvad går deres investerede penge så til? Hvis dette er tilfældet ville jeg da stærkt foreslå jer at finde nogle andre investorer. 

Tilmeldt 28. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian. 

Mega meget tak for svaret. Det ret konstruktivt, så det er dejligt. Først lige svar på din 2. besked: 

Har nok fået formuleret mig dårligt, men vi har ikke investorer på (endnu). De investorer vi har haft indledende samtaler med, udover innobooster, vil fordi vores forretningsmodel kræver en app, kræve en programmør på holdet - hvilket er helt fair. Men de investorer vil ikke investerer løn til vores team, inkl programmøren, men investerer i anden forretningsudvikling og marketing. Men måske ja, vi skulle få skrevet til flere investorer, der vil lægge penge til at lønne en udvikler :) 

Svar på din 1. besked: 

Det lyder fornuftigt at fremlægge vores forretningsmodel. Ville du foreslå at man oprette en anden tråd, smider forretningsmodellen ind her eller begge? Og hvis du har tid/lyst kan du så opremse de pointer der er vigtigst for en programmør :) ?   

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortæl lidt om koncept og app, har det interesse så har jeg folk som kan hjælpe.

Fra Ikast - Silkeborg
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

For at få en seriøs investor med er i nødt til at vide hvor meget i skal bruge. I kan ikke bare sige at i skal bruge en medarbejder.
Så: Få lavet en grundig specifikation, så i kan få tilbud fra 2-3, fx freelancere.
Nu ved i så hvor mange penge i skal bruge og kan begynde at søge. Samtidig kender i opgavens omfang og kan evt bruge det til at tage en partner med.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er General manager af (LCL) tilbyder vi
Investeringer i projekter, forretninger, virksomheder og finansiering
Personalet på nogen
Dygtige og alvorlige mennesker med projekter, men som har problemer
Finansielle. Vi hjælper disse mennesker i en situation for et partnerskab
Win-win. Hvis du står over for en sådan situation tøv ikke
Hvis du vil kontakte os bliver vi meget glade for at hjælpe dig.
Venlige.
Kontakt: lucimer.jean@laposte.net
Lucimer.Jean@laposte.net

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er General manager af (LCL) tilbyder vi
Investeringer i projekter, forretninger, virksomheder og finansiering
Personalet på nogen
Dygtige og alvorlige mennesker med projekter, men som har problemer
Finansielle. Vi hjælper disse mennesker i en situation for et partnerskab
Win-win. Hvis du står over for en sådan situation tøv ikke
Hvis du vil kontakte os bliver vi meget glade for at hjælpe dig.
Venlige.
Kontakt: lucimer.jean@laposte.net
Lucimer.Jean@laposte.net

Yes

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)