Det er ganske ganske simpelt at importerer en bil selv. Jeg har selv hentet en X5 for et par år siden.
Jeg fandt et rigtig godt tilbud hos en bil grossist til 22.000 EURO - den var fra 2001 + jeg betale ca. 70.000 i afgift + 10.000 i ombygning og syn.
Det skal du ikke lade andre tjene på. Find bilen på mobilde.de og gå efter dem der hedder mwst. ausgleichbar. Så kan du få den uden tyskmoms. Dvs. du kan trække 19% fra den pris er står på mobile.de:)
Fremgangsmåden finder du http://bilimport.tkrath.dk/ den brugte jeg.
Min kører som ren varerbil dvs. jeg har ikke betalt moms i danmark
Nu er afgiften jo kun 56.800 på en X5, så det vil jeg ikke kalde et godt tilbud. De 70.000.- burde have dækket transport afgift, og ombygning til gulplade.
En X5 er ikke stor nok til at den har fastafgift - Du skal op i en Toureq for at opfylde kravet om vægten, den har fast afgift.
Det nemmeste er at ringe/skrive til SKAT, de kan give dig en forholdsvis præcis angivelse af hvor meget afgift der skal betales.
Jeg har selv haft kontakt til SKAT, da jeg ville importere en ML, som er i samme kategori som en X5, der fik jeg en pris og det hele af SKAT, men jeg fik aldrig bilen importeret.
Det har du selvfølgelig fuldstændig ret i.. Burde nok have skrevet at det kun er den nye X5 der går ind under stykafgift. Du kan også finde totalvægten på de forskellige biler inde på www.fstyr.dk
Hvis det er rigtigt at feks en Porsche Cayenne med en toralvægt på over 3T kun koster lidt over 58.000 kr i afgift, forstår jeg ikke at der ikke er flere der laver en forretning ud af det.
Du sparer jo lynhurtigt 100.000 kr ved at købe den omtalte bil i Tyskland og importer den selv.