Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af bil fra Tyskland på gule plader

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et lille aps, hvor jeg står i den situation at jeg skal sælge min firmabilen (på hvide plader). Jeg vil herefter købe en gul-plade bil for at herignnem at fradrage momsen, da den kun skal køre erhverv. Jeg har kig på en BMW X5, men jeg synes at udvalget/prisenrne i DK er for dårlige så derfor har jeg vendt blikket mod Tyskland og så er det at spørgsmålene hober sig op.

Jeg har fra T&S hjemmeside fundet frem til at en x5 skal der betales 0 kr for de første 34100 og herefter 30% af resten, men hvad er beregningsgrundlaget? Der står også på denne hjemmeside at en X% typisk koster 75,000 i reg.afgift, så langt så godt.

Nu har jeg fundet en x5''er til 30,000 euro og mit spørgsmål er så hvad kommer det til at koste mig? denne pris er jo incl. tysk moms så skal den tyske moms først løftes af og derpå pålægges en dansk moms for så at blive fradraget i mit regnskab.

Jeg virker nok lidt forvirret, men jeg har søgt i øst og vest bl.a på tkrath, men er altså ikke blevet meget klogere.

Jeg kan også se på de tyske hjemmesider at der sælges biler under et begreb der hedder mwst ausweisbar, betyder det at prisen er uden tysk moms eller at den tyske moms kan fratrækkes dvs. jeg selv skal beregne slagsprisen ved at tage prisen og fratrække 16%

Det er en ordentlig omgang, men jeg håber der er en der har et overblik over disse regler, specielt mht. de gule plader.

Jeg har postet i denne gruppe og i import/eksport gruppen, da jeg var i tvivl om hvor det skulle postes

mvh
Fjunk
Fra Vejle
Tilmeldt 23. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 19:59
Hej Fjunk. Sådan X5 hører ind under varebiler over T: 3000, og disse har en afgiftsloft på 56.800 kr. i afgift, uanset om den importeres eller købes ny her hjemme.
Dvs. for dit vedkommende vil du kunne finde en brugt i Tyskland, spækket med udstyr, uden at skulle betale vildt meget for det

Du skal trække den tyske moms fra, og pålægge den danske, såfremt du vil køre +moms.

Den du har fundet til 30.000 euro vil koste dig:
Bilen:             224.000
Ombygning:   10.000 (cirka)
Afgift:           56.800 (afgiften er momsfri)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:39
Dato: 3/5/2006 7:59:28 PM Forfatter: Balesic
Sådan X5 hører ind under varebiler over T: 3000, og disse har en afgiftsloft på 56.800 kr. i afgift, uanset om den importeres eller købes ny her hjemme.
Dvs. for dit vedkommende vil du kunne finde en brugt i Tyskland, spækket med udstyr, uden at skulle betale vildt meget for det
Du skal trække den tyske moms fra, og pålægge den danske, såfremt du vil køre +moms.
Den du har fundet til 30.000 euro vil koste dig:
Bilen:            224.000
Ombygning:  10.000 (cirka)
Afgift:          56.800 (afgiften er momsfri)

Hej Balesic

Er du helt sikker på det? Har du evt. et link til reglerne?

Grunden til at jeg spørger er, at man så kan købe en x5 i tyskland til knap 300.000 kr. inkl ekstraudstyr, som koster 493.000 kr. herhjemme.
En besparelse på over 193.000,- ....

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:59

Mange tak for det fyldestgørende svar.

Jeg har i mellemtiden fundet frem til en dansk mægler www.armanski.dk der hjælpe med at importere tyske bil og de bekræftiger til fulde dine påstande, så jeg takker mange gange for ulejligheden.

Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:33

Det afhænger af total vægten på bilen. Biler over 3025kg betales der styk - afgift af. Omkring de 56000.- Uanset udstyr.

Og jeg tror ikke at du får en X5 til den lave afgift.

Måske burde du se dig om efter en Touareg

Mvh.

Ulrich
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:44
Ring til John fra Autogården i Bindslev, 98 93 87 77.  Han ved alt hvad der er værd at vide om import af biler fra Tyskland. Henter mindst 10 stk - hver uge - året rundt.

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 15. Mar 06
Skrevet kl. 17:21

Det er meget muligt. Men hvis du kigger på www.fstyr.dk under typegodkendelser vil du se at der ikke er nogen X5 der opfylder kravet !

Så hvis Fjunk er ude efter den lave afgift ville Touareg være et godt bud.

Mvh.

Ulrich
Fra Vejle
Tilmeldt 23. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 17:44

Ulrich godt set. Jeg havde nu regnet med at sådan stort skrummel kom over 3T i totalvægt, men der kan man bare se. Dvs. de kører på fuld skrald - AV AV

Det er det samme de gamle model MLere gjorde.

Touaregen er jeg sikker på du kan importere og kun betale de 56.800,-
Fra Hamborg, Berlin og Rostock
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:19
mwst ausweisbar betyder at du, hvis du har firma, kan trække mvst fra... det er ikke så kompliseret! mht. de 16% er den tyske mwst sat op til 19 efter nytår 07.

Tilmeldt 15. Mar 06
Skrevet kl. 20:02
Du kunne vel også bare kalde det moms ? Og nu har Balesic også været inde på den tyske moms for snart et år siden i samme indlæg.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)