Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til råd angående forretnings plan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at skrive en forretnings plan til en virksomhed som ikke er startet i nu, og jeg har en hel masse tekst som jeg mener godt kan bruges men jeg er blevet lidt forvirret. Angående om den vil virke seriøs nok til en investorer fordi jeg har prøvet at se om man kan finde partnerskaber flere forskellige steder men uden held.

Jeg mener selv at jeg har nok tekst i forhold til en forretnings plan, men udregninger tænker jeg at jeg ikke vil tage med i det fordi så tænker jeg at der måske vil være alt for mange fine små detaljer, i stedet tænker jeg at det måske skal være lige på og hårdt. Men det kan måske også være fejlen jeg laver det, De fleste vil altid nok sige at de har den rigtige gode ide. Men jeg siger ikke at min ide er god eller den bedste fordi det vil du aldrig kunne sige på forhånd, hvis vi skal være ærlige omkring det.

Men det drejer sig om rigtig mange penge til at starte med og selvfølgelig er den også sikker, i sidste ende men det er ikke så meget det jeg vil ind på det er mere det. Om jeg skal slette nogle ting fra selve planen angående de ting jeg skriver omkring det, fordi jeg har prøvet det her en del gange efter hånden og jeg synes ikke rigtig at jeg får hul igennem til dem.

Så måske skal jeg fjerne nogle ting i selve forretnings planen angående, hvordan man måske skal kigge på en virksomhed som ikke findes i nu. Jeg synes at jeg har prøvet det meste efter hånden og synes at det er svært at finde de firmaer eller privat personer der endelig gerne vil investerer sine penge i denne ide.

Så derfor søger jeg lidt råd og vejledning hos jer, til at kunne forbedre min forretnings plan. Da jeg ikke ved om jeg skal slette nogle ting i håb om at man måske skal se tingene på en anden måde. I forhold til hvad man ejer i dette liv eller ej, håber der er nogle der kunne tænke sig at give lidt indput til mit indlæg.

Og tak for dit indput og tak for din tid samt Forsat God Dag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak det vil jeg kigge på 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker, hvis det drejer sig om mange penge som du siger, kan udregninger være meget relevante.

Fx forventet salg, dækningsbidrag, anslået omkostninger og sådan lidt.

Du kan evt også få lidt inspiration her:
https://www.saxo.com/dk/forretningsplanens-abc_pdf_9788740475708

Jeg kunne også være interesseret i at læse den igennem og give noget feedback - gratis naturligvis, hvis det ønskes :-)

Held og lykke med det.

Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

min forretnings plan er på omkring 12.000 ord tror næsten ikke at du vil bruge din tid på det bare sådan uden videre. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I mange forretningsplaner er der et executive summary (navnet varierer, men dækker over det samme), som på 1-2 sider opsummerer forretningsplanen. Siden din forretningsplan er ret omfattende, vil det være en rigtig, rigtig god ide at have en super skarp executive summary, så læsere kan vurdere om de er interesserede i din virksomhed eller ej, uden at læse hele forretningsplanen igennem.

De fleste investorer jeg har været i forbindelse med, har faktisk først bedt om en kortere beskrivelse, inden de beder om en lang og uddybende forretningsplan. Men investorer er forskellige, så en forretningsplan med en 1-2 siders opsummering i starten, burde dække dig godt ind.

Tilmeldt 13. Mar 17
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

okay mange tak for svaret og mange tak for din tid og input

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)