Dato: 3/2/2006 10:15:02 PM Forfatter: Matt K. Baldersø
Dato: 3/2/2006 9:15:59 AM Forfatter: Dimitri
Jeg købte ihvertfald meget Pepsi efter den reklame Hvilket faktisk er ret dumt
Dimitri, du skuffer mig...!! Det er da ikke dumt at købe en pepsi... jeg er stolt af at have drukket pepsi max lige så længe jeg kan huske, og derfor ikke gør det som en effekt af deres massive markedsføring
Sagen er at jeg gjorde det på baggrund af reklamen Efter at have set tøsebørnene i arenaen, var jeg hooked på Pepsi i en periode... Nu drikker vi urtethe
Jeg har lige været igennem Bilka''s kassesystem 5 gange med 10stk. 1½L af gangen, pga. deres ulidelige regulativ om max det ene og det andet når de har et tilbud...
Men den kan vi tage i en anden tråd. De er da bare dumme, for sådan et størrelse varehus har som regel minimum 20-30 kasser, med en ny ekspedient i hver !
Men mht. reklamen, så er det jo bevist med al tydelighed at kendte og varemærker hænger så unægteligt meget sammen. Vi husker vel alle også Faxe''s lidt ældre tv-reklamer med (var det ikke?) Martin-drengen der spillede badminton mod vinden i en Faxe Kondi-reklame...
De regulativer du beskriver omkring hvor meget eller hvor lidt sodavand man må købe i eks. Bilka eller Føtex når de kører kanon-tilbud er ikke så meget for at genere dig som kunde, men mere for at lukke eller forsøge at lukke for at små købmænd, nærbutikker etc. i området kommer og køber hele paller, idet tilbudsvarer i store kæder ofte er langt, langt billigere end det de kan købe samme var til engros. Men de små handlende benytter blot andre tricks, de har folk med til at købe for sig eller de kommer igen flere gange ;-)
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 3/2/2006 7:39:03 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 3/1/2006 11:45:59 PM Forfatter: Martin Glob
Er der stadig nogen, der ''falder'' for den slags reklamer?
JA!
Hvorfor skulle eks. Coca Cola og Pepsi betale popstjerner millioner af dollars for at medvirke i reklamer? Jeg tror i høj grad at det virker når kendte personer taler positivt om et produkt.
Var der ikke et eller andet med at Anders Bircow (Linje 3) holdte peptalks til potentielle Amway forhandlere?
mvh Carsten
Anders Bircow ER og BLIVER Amway-forhandler.
Så jo - han holder selvfølgelig jævnligt forretningspræsentationer for Amway i generelt og sin egen Amway-forretning specielt.