Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et "Dødbringende Våben" ind i kampen om branding

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme jeg her til morgen er lidt ekstra begejstret - ikke fuldstændig ekstatisk - men alligel en ekstra glad mand:

En af vore strategier omkring varemærke-opbygningen af vort produkt ligger i såkaldte "spokespeople"  eller på godt dansk: Talspersoner; kendte personer som offentligt rekommendere vort produkt.

Hidtil har fokus lagt på idrætsudøvere; sportsfolk - men vi taler ikke om sponsorater, som kendes i andre sammenhænge, men alene det faktum, at de GERNE vil dele deres erfaringer omkring vores produkt med andre.

Selvfølgelig har det jo også en værdi for dem - helt sikkert!

Uofficielt har både action-helten Steven Stegall - og Discovery Channels "Crocodile Hunter" bekendt deres kulør omkring vort produkt, men ikke som "talspersoner".

Så jeg må simpelthen kaste meddelelsen ud i ren begejstring:

En ikke helt ukendt person har valgt at blive talsmand for TNI; måske kender du ham allerbedst som makker til Mel Gibson i Dødbringende Våben filmene - eller du har set ham i flere af hans andre film: Danny Glover - på noni superfrugt Tahitian Noni Juice ;-)

Du kan læse mere på:

MVH
Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:21
Cool! Tillykke Jeg kan godt forstå at du er glad!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:46
Undskyld, men hvor i består din begejstring - og hvorfor?

Bevares - hip hurra for at en kendt person ytre sig positivt omkring dit produkt.

Men Lasse...

Han har vel fået en skilling for det ik''? Selv en lidt yester-day-actor har vel en presseagent, der stadig skaffer lidt jobs.

Er der stadig nogen, der "falder" for den slags reklamer?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:39
Dato: 3/1/2006 11:45:59 PM Forfatter: Martin Glob
Er der stadig nogen, der 'falder' for den slags reklamer?

JA!

Hvorfor skulle eks. Coca Cola og Pepsi betale popstjerner millioner af dollars for at medvirke i reklamer? Jeg tror i høj grad at det virker når kendte personer taler positivt om et produkt.

Var der ikke et eller andet med at Anders Bircow (Linje 3) holdte peptalks til potentielle Amway forhandlere?

mvh Carsten
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:13

Dato: 3/1/2006 11:45:59 PM Forfatter: Martin Glob ...Men Lasse... Han har vel fået en skilling for det ik'? 

Det er lagt i kakkelen til en lang og ligegyldig diskussionsrunde med følgende svar: Men det har den kære Danny faktisk ikke - altså fået en skilling for det - som det også - åbenbart ikke tydeligt nok - fremgår i mit indlæg. Dog er det almindelig praksis at "spokespeople", talsmænd, får deres eget forbrug dækket ind som tak for hjælpen. Så det er hverken penge - og så absolut ej heller produkter i en omkostningsstørrelse, som gør at man tænke "forretning i det".

Men eftersom Danny Glover er en kendt person - overalt - uanset om han er knap så meget fremme i boxoffice hittene - så har han en stor værdi for os, ligesom han selvfølgelig også bliver eksponeret i 70 lande og overfor millioner af kunder.

Tjek omkring ROCKSTAR 69 - websiten for det seneste hippe og trendy produkt i rækken af energy-drinks; energi-drikke... Gå til galleriet - her finder du en lang, lang række celebrities som lader sig fotografere med produktet - og manden bag Rockstar 69... Hvorfor mon? Eksponering, eksponering, eksponering!

At en kendt person - ISÆR indenfor sport - endorser et givent produkt har en kæmpe værdi, det er ikke sikkert det virker på dig (Yeah right!) - men det har en effekt, som måske er svær at måle - men den virker efter alle kunstens regler.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 09:07

Hvorfor skulle Pepsi hyre Britney Spears, Beyonce og Pink til en reklame film hvis det ikke virkede? I så fald kunne de lige så godt have brugt pengene på adwords

At kendte markedsfører produkter virker, hvad enten vi kan lide det eller ej.

Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:14

Ja, selvfølgelig virker det.

Mon nogen af os helt ærligt kan sige, at vi aldrig selv er faldet for et eller andet, der er blevet lovprist af en kendt?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 09:16

Jeg købte ihvertfald meget Pepsi efter den reklame Hvilket faktisk er ret dumt

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:28

I forlængelse af kommentarerne omkring kendte personer og product-endorsements, så vil der altid være en forskel i hvordan produktet og personen er koblet sammen. Når Pepsi eksempelvis har Beyonce på banen er det snarere i et direkte sponsorat ifm. koncerter - som tak for det, skal Beyonce så lige lade sig fotografere til et par etiketter eller to ;-)

Omvendt er der uden tvivl også en stor forskel i HVEM de forskellige kendte henvender sig til: Fortrinsvis flere UNGE mennesker ved hvem Justin Timberlake er end eks. "os" over 30 - og i slutningen af den.

Jeg drikker ikke mere Coca Cola fordi Justin, Madonna eller hvem det måtte være - på et eller andet niveau affilieres med netop det produkt - det hænger sammen med, at jeg for længe siden har fået en "forkærlighed" for Pepsi. Skal der Cola på bordet, skal det være en Pepsi - men er der kun Coca Cola, så drikker jeg den.

Der hvor kendte har størst vægt er helt sikkert overfor yngre generationer, overfor børn: Hvis Mary-Kate og Ashley Olsen optræder ifm. Coca Cola, jamen så vil det vægte tungt i bevidstheden hos deres fanskare.

Når tidligere nævnte RockStar69 gør alt hvad de kan for at få billeder af de kendte og deres produkt er det fordi produktet er nyt på markedet - et marked for energi-drikke... og her er konkurrencen helt ekstrem... hvis du går til deres website og finder galleriet, vil du se at et utroligt bredt udsnit af de kendte er repræsenteret: Så er der ihvertfald en man synes at have en relation til, hvadenten man er til golf, amerikansk fodbold, rap, lækre damer eller good old rockpop med Rod Stewart.

Lasse Burholt

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 22:15
Dato: 3/2/2006 9:15:59 AM Forfatter: Dimitri

Jeg købte ihvertfald meget Pepsi efter den reklame Hvilket faktisk er ret dumt

Dimitri, du skuffer mig...!! Det er da ikke dumt at købe en pepsi... jeg er stolt af at have drukket pepsi max lige så længe jeg kan huske, og derfor ikke gør det som en effekt af deres massive markedsføring Hvad værre er, efter de har indledt deres markedsføring, er det endnu ikke gået op for de fleste tanker, kiosker mm. hvor populær vanden er blevet, hvilket gør at den er udsolgt flere steder oftere .

Men tilbage til sporet.

Jeg vil da i samme forbindelse - kendisser og produkter - referere til IVÆRKSÆTTEREN''s artikel denne måned om Tonny Sørensen''s vej til succes med mærket Von Dutch, der blandt andet lykkedes som det gjorde, fordi de rigtige mennesker blev set på den røde løber med hans produkter på sig... I starten var det vidst kun kasketter, og nu hele aspektet fra tøj over ure mv. (Ret mig hvis jeg tager fejl).

Så jo... kendisser og markedsføring hænger så grotesk meget sammen. èn ting er sikkert... udstyr Frank Hvam med din t-shirt på, og se hvad der sker...!!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)