Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af bil på papegøjeplader købt igen på gule plader til virksomheden

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 6. Jul 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej med jer.

Kan jeg sælge min papegøjepladebil (købt privat) til en privatperson som så omregistrerer den til gule plader og så købe den retur ind i mit lille enkeltmandsfirma og så trække købs udgifterne fra i regnskabet? 

Jeg har spurgt SKAT omkring udgifterne til gulpladebiler og de er 100% fradragsberettiget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har set tidl. svar herinde fra eksperter omtale problemer med omregistrering ved salg og køb af samme bil i visse forbindelser men OM det her skulle være ulovligt kan jeg ikke sige eller se

Jeg se, at det vil være super vigtigt at alt er med garanti markedspris, for ellers vil du jo her, hvor du har indflydelse på salg og køb kunne lave en uretmæssig fradragsmulighed - den del må være sikker

Fordelen ved det her er jo hvis du rent faktisk slet ikke skal køre privat i bilen - for ellers er papegøje jo smart ved at du må køre privat for en ret lille afgift og samtidigt har både køreselsfradrag efter statens takst for firma km OG samtidigt må trække moms fra for al drift

vh John Hannover

Fra Albertslund
Tilmeldt 6. Jul 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:19

Hej John

Jeg skal ikke bruge bilen privat, men har brug for at kunne trække alle driftudgifter fra, moms etc. på bilen, da den kører utroligt lidt på literen. Blot at det ikke er ulovligt, så ser jeg ingen grund til, at jeg ikke kan gøre som beskrevet? 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 16:37

Ja, det er rigtig som skat siger, hvorfor du har gjort det ved jeg ikke, for det kunne du i forvejen, når det er en enkeltmands, du behøver ikke at sælge og købe tilbage.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)