Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til diverse Plugins i Wordpress

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Allesammen!

Jeg er novice indenfor Wordpress, men har alligevel besluttet mig for, at give mig i kast med at oprette en side, da det er en meget enkel side jeg skal lave.

Jeg vil meget gerne lave en enkelt side hvor en person kan oprette en profil med følgende info

Navn

Adresse

CPR-NR

Tlf. Nr. 

E-Mail

Brugernavn

Adgangskode

Køn

Derudover vil det være optimalt med en godkendelse med NEM-ID eller en Confirmation Mail

Håber meget at der findes nogen derude som kan hjælpe med en Plugin eller som kan løse opgaven.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal du bruge folks CPR nr. til?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige lidt public service: du skal være opmærksom på, at der gælder særlige krav til håndtering af følsomme personoplysninger, som CPR-nr. Det er bl.a. et krav, at overførslen sker krypteret. Du skal desuden kunne redegøre for, hvorfor du indsamler det overfor Datatilsynet. 

Med venlig hilsen

Kristian Kristensen 

Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal bruges i forbindelse med åbning af et site, hvor de senere hen har mulighed for at betale. (Branchen er Sport, SPil og Betting) og i den branche er det er krav at man logger på med enten NemID eller bekræfter CVR Nr. At logge på med NEM ID ville klart være at foretrække, men ved ikke om det er muligt?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Du kan sagtens bruge nemID. Se evt. mere om det hos NETShttps://www.nets.eu/dk-da/løsninger/nemid/nemid-tjenesteudbyder/Pages/sådan-bliver-du-nemid-tjenesteudbyder.aspx

Hvis du blot vil registere CPR-numre, så kan du læse mere om, hvad du skal være opmærksom på her: https://www.datatilsynet.dk/erhverv/internettet/krav-og-anbefalinger-ifm-overfoersel-af-personoplysninger-via-internettet/ 

Jeg vil dog anbefale dig ikke blot at søge et plugin, men derimod at få professionel hjælp, så du sikre dig, at din løsning overholder gældende regler, som i øvrigt ændres pr. 25. Maj 2018.

Med venlig hilsen

Kristian Kristensen 

Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian. Mange tak for god feedback! Er det noget du kan være behjælpelig med?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Det er det tilfældigvis. Jeg sender lige en PM med mine kontakt data, så hiver du bare fat i mig ved lejlighed. :) 

Med venlig hilsen
Kristian Kristensen 

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt du skriver I starten at det "bare skal være en simpel side"... Men tror nu ikke det er så simpelt som du lige går og tror :-)

Som du nævner senere, så skal det omhandle spil og betting - Med penge involveret. Allerede her, har jeg lyst til at spørge om du har haft kontakt til spillemyndigheden? Man skal have licens for at uddbyde spil i Danmark, netop da der skal sikres at der tages ordenligt af ting såsom personfølsommeoplysninger, kundesupport og mulighed for ROFUS etc...

Sådan en licens er ikke noget man bare får, ansøgningsgebyret bare for at søge om at få en licens ligger på 267.500 kr - Kilde: https://spillemyndigheden.dk/v%C3%A6ddem%C3%A5l

Alt andet lige er der nok en masse ting du sal overveje og undersøge nærmere inden du kaster dig ud i sådan en type side... 

Tilmeldt 22. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Licens osv. er det 100% styr på. Jeg vil gerne samle en masse bruger op ved hjælp af konkurrence, sociale medier mm. således at jeg har permissions/platformen, når der skal rulles ud. Det sitet skal kunne, er at hver enkelt bruger skal kunne oprette en profil, som jeg så senere kan konverterer over i mit system. 

Så er der brugere, somkan eksponeres for nyhedsbreve mm. fra dag et.

Brugeren skal selvfølgelig ikke betale noget før sitet er live osv. så ingen hokus pokus der. :-)

Håber det giver mening.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)