Problemer med Viabill - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Internet/E-business hjælp div. "

Problemer med Viabill

Side 1 ud af 2 (16 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 250
Tilmeldt 20. sep 11
Indlæg ialt: 106

Fra I and the father are ONE
Skrevet 19-05-2017 kl. 16:35
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person

Hej derude og god weekend.

Jeg vil gøre en lang historie kort. For ca 3 mdr siden købte mig og en ven en pokerbillet, vi betalte fuldt beløb. Så begyndte et firma at træk penge fra mit og hans kort, 49/kr i mdr, jeg kontaktede viabill og fortalte dem at "de skulle stoppe og opsige mit abonnent. Intet svar, jeg skrev igen næste dag at selv om de havde ignoreret min email havde jeg stadigvæk opsagt mit abonnent. Jeg fik stadigvæk ikke svar, så jeg valgte at kontakte min bank og sørge for at "viabill" ikke kunne trække flere penge fra min konto. 

Denne mdr fik jeg så et nyt brev fra viabill og at de ville sende mig i inkasso for 49 kr. 

Min ven valgte at ringe til dem for at forklare sig at han måtte være blevet tilmeldt ved "en fejl", de grinede blot af ham og sagde han stadig skulle betale, og han ikke kunne opsige sit abonnent, han har nu valgt at anmelde dem til politiet.

Hvad kan jeg gøre i sådan en situation, jeg vil self ikke betale for at produkt jeg ikke bruger og har tilmeldt mig "ubevist".

Indlæggets overskrift er sidst rettet af Rasmus - LeatherStudio.dk
Amino-karma 46
Tilmeldt 26. okt 06
Indlæg ialt: 11

Jan
Skrevet 20-05-2017 kl. 10:38

Hej SteffenMax,

Her er det Jan fra ViaBill. ViaBill er en service, som tillader kunder at dele købet op i mindre bidder - helt op til 24 bidder, hvis man ønsker.

Hvis I har købt for 49 kr på en webshop, er det ikke muligt, at ViaBill trækker 49 kr pr måned på dit kort. Jeg siger ikke, du oplyser noget usandt, men der må ganske enkelt foreligge en misforståelse.

Jeg kan kun se dit brugernavn SteffenMax her på Amino, så jeg kan ikke på baggrund heraf slå dig op i vores systemer.

Jeg vil bede dig om igen at tage en vores dialog med vores kundeservice - det går hurtigst, hvis du vælger vores livechat.

Mvh Jan

Amino-karma 250
Tilmeldt 20. sep 11

SteffanMax
Skrevet 20-05-2017 kl. 14:38

Så det du siger er at jeg har LÅNT penge til at betale for min billet?

Både mig og min ven / en 3 ven købte alle en billet uden at vide at vi faktisk "lånte penge til en billet".

Da vi alle 3 har har købt en billet i god tro og endte med at "låne penge" til billeten (Som jeg stadig er i tvivl om), må man stille spørgsmål til jeres markedsføringskik?

Jeg betaler 39 kr i mdr for at have en VIAbill konto, Jeg har skrevet utallige gange at jeg ikke vil have min viabill konto uden besvarelse, der er ingen mulighed for at opsige sin viabill fra hjemmesiden (Af hvad jeg kan se).

Jeg har skrevet til jer i marts at i skulle lukke min konto uden besvarelse, og jeg har enda skrevet 2 gange efter det uden respons, den eneste respons er i sender nye regninger. Hvis i havde OPSAGT mit abonnent da jeg bad om det ville jeg ikke skylde jer nogle penge.

Men fair nok, gider ikke bruge mere tid på det her pjat, spilder du min tid mere Jan vil du begynde at modtage regninger fra mig vedr kompensation.

Jeg ved godt hvad du har gang i her. Laver ikke forretning med typer som dig. 

"

Hej Steffan Jensen Vesterbæk

Du kan helt gratis indbetale denne måneds ydelse via din netbank. Ydelsen finder du under "Oversigt" i "Mit ViaBill". Forfaldsdatoen er den 20. i denne måned.

Hvis du ikke har indbetalt din månedlige ydelse, tilskrives et reminder fee på 39 kr., som ViaBill vil forsøge at hæve sammen med ydelsen på dit betalingskort den sidste bankdag i måneden.

Venligst Helle, ViaBill
"

Jeg har self gemt alle de mails jeg har sendt jer omkr at opsige mit abonnent, nu når vi ender i retten over 39 kr.

Edit: jeg har ikke lånt til billeten jeg betalte fuldt beløb i starten, det er jeres 39 kr per mdr fordi du engang købte en billet i vil sende mig i inkesso for, den regning kom EFTER jeg havde opsagt mit abonnent. 

Næste gang jeg køber med visakort på tankstationen vil de vel også ha 39 kr i mdr? 

Jeg skal ikke i flere dialogs med jer, jeg har allerede brugt over 10 timer på at få hjælp uden respons nu hvor man skriver offentligt forum får man lovet guld og grønne skove (typisk). 

Jeg vil bede alle herinde om IKKE AT BRUGE BUTIKKER DER BRUGER VIABILL SOM BETALINGSSYSTEM FORDI SÅ VIL I BLIVE TRUKKET 39 KR I MDR OG DET VIL VÆRE UMULIGT AT OPSIGE. Godt at jeg har læst Jura så jeg hopper i på disse beskidte tricks men de fleste gør. 

Amino-karma 218
Tilmeldt 3. sep 15
Indlæg ialt: 46

JesperFrænde
Skrevet 20-05-2017 kl. 15:00

Viabill må kunne fremvise den aftale der er indgået overfor dig? 

Amino-karma 250
Tilmeldt 20. sep 11

SteffanMax
Skrevet 20-05-2017 kl. 15:16

Det ser ud til at være "min fejl" da vi alle 3 åbenbart har lånt penge, jeg vil dog stadigvæk påstå at jeres forretnings metoder er sleske, da ingen af os opdagede vi lånte pengene og jeg har faktisk aldrig lånt penge i mit liv så dette er chokerende, jeg vil self betale det beløb jeg skylder jer omgående. 

Amino-karma 878
Fra Holstebro
Tilmeldt 15. apr 14
Indlæg ialt: 169

Mads Nørgaard
Fra Gamestore.dk
Skrevet 20-05-2017 kl. 16:03

ViaBill står vel kun for betalingen, det er vel den virksomhed hvor du har købt billetten til at starte med der har en underlig markedsføring siden I ikke kan regne den ud? Hvad med at hive fat i dem? :)

Amino-karma 46
Tilmeldt 26. okt 06
Indlæg ialt: 11

Jan
Skrevet 20-05-2017 kl. 19:28

Hej igen, Steffan m.fl.,
Som oplyst er ViaBill blot en service, som betaler webshoppen, det beløb, du handlede for, med det samme - og så er du velkommen til at tilbagebetale dit køb til ViaBill uden renter og gebyrer i det tempo, der passer dig. Hvis du intet foretager dig, er det rigtigt, at vi tilbagebetaler for dig mod en afgift på 39 kr/mdr.
Du kan ALTID "slippe for ViaBill" ved at indbetale din restsaldo (uden renter og gebyrer) som fremgår ved login på "MitViaBill". ViaBill er intet abonnement, som skal opsiges - du skal blot betale dit køb tilbage uden renter og gebyrer.
Du fik tilsendt en velkomstmail med disse info - har du glemt kodeord, kan du blot genbestille på Viabill.dk.

Jeg er ked af misforståelsen - hvis du her oplyser webshoppens navn, vil vi tjekke, om de oplyser det, de skal på shoppen ifb.m. checkout med ViaBill.

Mvh Jan

Amino-karma 414
Tilmeldt 23. apr 07
Indlæg ialt: 99

Kaminski
Skrevet 22-05-2017 kl. 05:25

SteffanMax:

Det ser ud til at være "min fejl" da vi alle 3 åbenbart har lånt penge, jeg vil dog stadigvæk påstå at jeres forretnings metoder er sleske, da ingen af os opdagede vi lånte pengene og jeg har faktisk aldrig lånt penge i mit liv så dette er chokerende, jeg vil self betale det beløb jeg skylder jer omgående. 

Det kan da aldrig være Viabills fejl at I ikke læser hvad der er I køber.
Den billet må jo have haft en væsentlig højere værdi end det I skulle betale i første omgang, når det er købt via en låneordning.

Jeg støder ofte på Viabill ved nethandel, blandt andet ved pizzabestilling. (lidt ærgerligt hvis man skal låne til det ;-) ) og det er altså ikke sådan lige til at overse hvornår man køber og låner

Amino-karma 250
Tilmeldt 20. sep 11

SteffanMax
Skrevet 22-05-2017 kl. 14:33

Som sagt viste ingen af os at vi havde købt billeten via en låneordning vi alle troede vi betalte fuldt beløb. Når 3 personer der køber en billet separat fra hinanden alle ender i en "låneordning" er det med småt måske gemt lige lovligt langt væk.

Jeg skrev til dem D 15 og fik først svar nu D 22. Når man sidder og skal betale for rykkere og div andre ting er det sku stramt npr man skal vente 7 dage på at få svar hvis man er heldig.

De skrev til mig at jeg blot skulle tilføje et nyt kort også ville de trække penge fra det, men nu siger de jeg skal sende penge via giro kan i bestemme jer?

Billeten kostede 300 kr, det beløb tjener jeg i sekundet. Har på ingemåde brug for at låne penge.

Amino-karma 2.058
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. jul 11
Indlæg ialt: 448
Amino Plus
Lars Mikkelsen
Fra Move2 - Danmark
Skrevet 22-05-2017 kl. 15:17

Ja, du har mange problemer med folk der hæver dine penge.

http://www.amino.dk/forums/t/279300.aspx

Forøvrigt kan du bare lukke dit kort næste gang og få et nyt gratis. Forklar banken dit problem, så klarer de resten.

Viabill kan du være helt tryg ved. De hæver ikke folks penge før de selv giver lov. Du har bare kørt det hele igennem uden at se hvad der skete. Jeg kender godt fokus med tre venner og billetter. Fokus ligger ikke på det man laver, men kun på at komme hurtigt videre.

Lars Mikkelsen

a24.dk - Cykler, legetøj på hjul, reservedele og cykeludstyr. 
Legforalle er legetøj til børn og voksne legebørn

Side 1 ud af 2 (16 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed

Besøg vores andre hjemmesider :
lll