Hej Amino'er! Jeg ved, at jeg skal have tilladelse med fødevarestyrelsen, men skal jeg have kontakt med Twix's producenter, eller er det helt okay, at bare kontakte en leverandør der sælge slik? Håber i kan hjælpe Kærlig Hilsen Victor |
Der er mange forskellige omstændigheder angående dette, og det kommer an på mange faktorer. F.eks. Hvor har du købt dem?, har producenten sat en fælles markedspris?. Når du selv køber dem, står der noget omkring videre salg? Er de købt til det danske marked? eller har du importeret varer fra f.eks Tyskland, som var beregnet til det tyske marked? osv.
Du skal sandsynligvis have en tilladelse af (i dit tilfælde) af den lokale/nationale/europæiske distributør (måske Danmark ikke har et kontor for dem?, men så har de har et europæisk kontor)
Og så er der momsen, du skal undersøge. (F.eks du køber fra en fabrikant i Tyskland, til videre salg i Danmark)
Dette er ikke noget jeg er inde i. Dette var bare en kort tanke, omkring hvad du kan/vil kunne stå over for.
Mvh Allan
Hvad er der med slik og chokolade for tiden, så en tidligere tråd i dag, om en der skulle bruge 6 kilo karameller (formoder til eget forbrug)