Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varebeholdning, kassekladde og køb på privat kort

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tre spørgsmål indenfor regnskabsførelse, som jeg håber I kan hjælpe med. Laver regnskab for enkeltmandsvirksomhed:

1) Er der krav om, at man har et løbende ajourført lagerføringssystem, hvor man holder styr på ens varebeholdning til videresalg? Eller er det tilladt alene at have en optælling ultimo året?

2) Er der noget i vejen for, at man udover sit firma-dankort også engang imellem køber ting til virksomheden via sit private dankort (ikke linket op på firmaets bankkonto). Og så selvfølgelig gemmer bilaget som dokumentation og konterer det som indskudt fra privat?

3) Er der krav om en daglig udfyldt kassekladde over ud og ind i kassen hver dag? Eller kan man nøjes med en ugentlig opdatering ud fra at man ugentlig registrerer ens salg i særskilt branche-system opdelt på betalingsformat (dankort, kontant, mobilepay M.v.). Og herudover aldrig trækker penge fra kasse alene til indsættelse på firmakonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

1 er tilladt i den form, at der jo ikke vil være lov mod det mig bekendt - men man mister let overblik 

2 Nej det er OK men bilaget bør udstedes så det fremgår det er til virksomheden, bla.a af hensyn til moms

3 Du skal/bør dagligt opgøre kassen og afstemme og notere evt små mangler eller overskud i forhold til netop dankort, kontant, mobilepay m.v

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)