Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af software udvikling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan skal udviklingomkostninger til en app afskrives, og er der lovgivning som man skal være opmærksom på her? Det drejer sig om en app. 

Håber i kan hjælpe :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36

Ikke med på hvad det er for omkostninger? Hvis det er løn til nogen som du betaler, så er det jo med skatteindberetning og en omkostning som alle andre eksterne omkostninger er - men hvis du tænker på dit eget arbejde/din egen tid, så har den intet med dit regnskab at gøre og der er ikke noget at afskrive overhovedet. Jeg svarer der ud fra du udvikler i personlig virksomhed og jo spørger rent skattemæssigt

Hvis du har et selskab, kan du naturligvis tage løn og betale skat af den, og det er så en udgift i selskabet, men det kan du jo altid, så det har ikke noget med afskrivning af udviklingsomkostninger at gøre som sådan - så der bør du ha fat i en revisor for at få gennemgang af mere avancerede ting - som jeg dog tror er overkill her ud fra dine tidl. indlæg 

vh John Hannover  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:46

Der er mange forhold og tage højde for, men umuligt at svare på ud fra de begrænsede oplysninger.
For klasse B er udgangspunktet at udvikling omkostningsføres, men aktivering kan tilvælges, hvis betingelser og oplysningskrav gives i regnskabet. afskrivning skal først påbegynde når det er færdigudviklet.

Skattemæssigt er der særskilte regler. Men man kan jo overveje om udviklingen kan gå under LL 8x og derved skattekreditordningen, som optimering af likviditeten.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)