Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God(t)medieplanlægger/mediebureau søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminos..

 Havde et møde med et mediebureau forleden dag. Da de ville have små 1200 kr. i timen og stort set direkte sagde til os at deres forhold til medierne var vigtigere end forholdet til deres kunder og på ingen måde demonstrerede indsigt eller viden er de ikke interessante for os. Vi betaler skam gerne 1200 kr. i timen, men så skal vi være helt sikre på, det er det rigtige bureau for os og selvfølgelig vil vi helst have det billigere og/eller til en fast pris.

Fx sagde vi at vi gerne ville have et bevis for at de faktisk kunne købe ind til bedre priser end os selv, og foreslog dem at de lige gav os deres pris på en lille kampagne i en stor gratisavis, som vi kører. Det ville kun tage dem 5-15 minutter at finde den pris. Så kunne vi jo sammenligne og se om de kan forhandle en bedre pris eller bare den samme som os inden vi overlader hele budget til dem. Så bad de guddødme om vores pris først. Hmmmm- da ikke særlig svært at gå ud og hente den samme pris, som vi allerede får vel? ...:) Og så var der en masse andet galt- 

Men til sagen - Jeg arbejder p.t.med et turn-around projekt som konsulent. Vi mangler et kompetent mediebureau til at lave et velvalgt mediemix af online og trykte medier til en kampagne med et startbudget på ca. en halv million. Vi har endnu ikke besluttet om vi vil bruge alle midlerne på 3 måneder eller på et år og om vi kun vil bruge den halve million i Danmark eller vil brede os lidt ud til vores nabolande.

 Alle i vores virksomhed er akademikere, og vi er to med ph.d. eller kandidatgrader i kommunikation og har nogen erfaring med marketing, så bureuaet skal kunne matche os og hjælpe os med at udvælge de rigtige medier til os.  Så vi ønsker kun at handle med kompetente folk..

 Er der nogen der kan hjælpe? Kompetencen og prisen er vigtigst, men hvis bureauet er jydsk og kan mødes i Ålborg eller evt. Ikast,  vil det være lidt praktisk for ledelsen. Ellers så kan jeg måske tage et møde herovre i kbh.

 

 

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kaffedrikker.

Jeg har sendt dig en PM.

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Kaffedrikker

Jeg har med stor interesse læst dit indlæg. Jeg er indehaver af et mediebureau som udelukkende står for planlægning og indkøb.Hvis du har interesse i en snak kan du kontakte mig på www.media-plan.dk

De fleste af mine kunder ligger med budgetter fra 150.000 til 800.000 hvilket gør, at forhandlingsprocessen er ufattelig vigtig for dem, fordi det er af højeste nødvendighed at de får maksimalt ud af deres penge.

Lad os tage en snak om tingene, mit kontor ligger i Århus.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til de to interesserede.. Tak for interessen, jeg vender tilbage, men er buzy.. Andre er også velkomne til at komme på banen..

 God weekend

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kaffedrikker

Måske en espresso er sagen? Nå, spøg til side, det er et lille hjemmesideprojekt jeg kører på sidelinien med min svoger.

Jeg er ikke indkøber af medier, men er leverandør af al online markedsføring undtaget bannerannoncering.

Vi har skiftet navn til iMARKETING pr. 1. januar - er ikke helt klar med hjemmesiden endnu, men du skulle nok kunne få en ide om vores koncept under alle omstændigheder.

Hvis der er noget der ringer er du velkommen til at tage fat i os.

Venlig hilsen, Christian

 

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian...

 

Tak for dit indlæg.. Korriger mig endelig, hvis jeg tager fejl. Men ud fra den lille smule jeg kender til dig, så har du specialiseret dig i den mere tekniske del. Vi søger nogen som kan hjælpe os med at udvælge online og trykte medier ud fra en viden om, hvilke medier der mest kosteffektivt vil give os pengene tilbage. En af de målgrupper, vi skal have fat i er kvinder, i  det som i følge minervamodellen  kaldes det 'grønne segment', altså kvinder med mellemlang eller høj uddannelse, overvejende venstreorienterede typisk skolelærere og kandidater der arbejder i det offentlige og som sætter pris på produkter med autencitet og 'hygge' fremfor fx 'cool' produkter som fx b&o som det blå segment bedre kan lide.

 Har du erfaring med at ramme de målgrupper? Og vi kan sagtens finde på at bruge bannerannoncer, bare det er i de rigtige medier.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kaffedrikker.

Det er korrekt, at jeg startede ud med en meget teknisk tilgang til Internettet  for 11 år siden.

Men som tiden er gået har markedsføring af produkter/ydelser fået min førsteprioritet, hvor den tekniske del blot er et værktøj, der skal anvendes til at nå målet: At få flere kunder i butikken.

Når du formulerer spørgsmålet, som du gør, så vidner det om en tilgang til dette at få kunder, som jeg (som udgangspunkt) ser på en helt anden måde: Jeg tager udgangspunkt i brugernes reelle behov (erkendt eller ej) og så tager jeg fat i kunden, når kunden rent faktisk er klar til at købe - i modsætning til at skyde med spredehagl mod et helt markedssegment.

Jeg siger ikke, at din tilgang ikke virker med netop dit produkt (da jeg i sagens natur ikke kender det); men ud fra en generel betragtning ser jeg "min" tilgang som langt mere effektiv.

Anyways: Hvis du kan fortælle lidt mere om produktet - specielt hvor meget du regner med, at den enkelte kunde i gennemsnit betaler for dine produkter pr. år, så har jeg flere attraktive afregningsmodeller, hvor jeg løber risikoen og du blot skal betale for hver lead/kunde jeg skaffer dig.

Send gerne en PM med mere info, hvis det lyder interessant.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian..

Tak for dit hurtige svar. Lyder godt med afregning pr. lead/kunde. Priserne er fra 100 kr. og og op uden loft. Da det er et nyt koncept aner, vi ikke, hvad gennemsnitssalget er på, men det skal da helst mindst være på 500. I forhold til at skyde med spredehagel, markedssegmenter og tage udgangspunkt i kundens (u)erkendte behov, så kan vi vist tæske meget langhalm på det.

 Men da vi skal sælge livsstilsprodukter, så er det relevant at tage udgangspunkt i en tilpasset model som Minerva m.m., og ikke i fx en produkttilgang, der er god når produktet bliver købt af kunder med vidt forskellig livsstil.  men lad os cutte den akademiske diskussion. Det vi søger er kosteffektive medier der ikke er de åbenlyse som de kendte (landsdækkende) (gratis)aviser og google, yahoo og msn og som alle kender. Fx Kanal4 eller ostroegen.dk. De er gode til at teste kampagner på inden man trykker hele budgettet af.

 Vi leder efter, altså om muligt, endnu mere kosteffektive (online)medier end de 'kendte store medier',  hvor kvinder i alderen 18-50 er stærkt overrepræsenteret, selvfølgelig til en konkurrencedygtig kontaktpris.

1. Kan du hjælpe os med at finde disse medier? Vi vil sese dokumentation for at disse medier dækker de målgruppe, som vi er interesseret i.

2.Eller er du mere til at vi udvælger medierne og du så sætter kampagner op efter din udmærkede model med afregning pr. lead/kunde?

 

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kaffedrikker.

Tusind tak for gennemgangen.

Jeg er nok mere til model 2 - men har brug for at vide mere om produktet for at kunne tage stilling til et samarbejde.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kaffedrikker

Med fare for at du allerede har fundet en samarbejspartner på medieområdet, vælger jeg alligevel at svare på dit indlæg. Jeg er partner i et mindre mediebureau, hvor vi laver såvel kreativ som traditionel medieplanlægning i off - og online medier. Vores erfaring er, at store mediebureauer slet ikke er gearet eller minded på at servicere mindre kunder med budgetter under 1 mio. kr. Deres set up er baseret på storkunder, hvor de har mulighed for at sælge hele deres palette af ydelser ind.

Konkurrencen på medieindkøb og forhandling er stor, og det er ikke der mediebureauerne tjener deres penge længere. Det forklarer måske hvorfor de ikke viser mindre kunder den store interesse. Men de berettiger dem ikke til at neglisere, at de rent faktisk kunne opfylde et behov og gøre en forskel for de mindre kunder.

På et budget på 500.000 kr. er det dog begrænset, hvor meget bedre priser et mediebureau kan forhandle hjem end I selv kan. Hertil er der for få muligheder. Et mediebureaus berettigelse i denne sammenhæng, er mere at være indholdsleverandør til at I selv bliver bedre til at forhandle med medierne. Her tænker jeg på mediebureauet som leverandør at mediekørsler, hvor man oplysninger om mediets dækningsevne, affinitet i forhold til målgruppe og kontaktprisen. Det er som regel det som vi bruger, når vi forhandler med medierne og sammenligner dem. En sådan kørsel ville koste mellem 3.000 - 6.000 kr. afhængigt af hvor mange variable I ønsker at have med.

Vi vil selvfølgelig også gerne forhandle og planlægge for jer. Et scenarie kunne være, at vi modtager et fee af de rabatter, som vi kan forhandle hjem, udover dem som i selv kan forhandle jer frem til,

Vi har kunder som Difko og Strandhotellerne, som ligger i Jylland, og vi tager derfor gerne et møde hos jer, hvis det skulle have interesse.

Mange hilsner

Thomas Planck 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mediebureau Medieguruerne - branding, medieplanlægning og grafisk design samt webudvikling

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)