Hej aminos.. Havde et møde med et mediebureau forleden dag. Da de ville have små 1200 kr. i timen og stort set direkte sagde til os at deres forhold til medierne var vigtigere end forholdet til deres kunder og på ingen måde demonstrerede indsigt eller viden er de ikke interessante for os. Vi betaler skam gerne 1200 kr. i timen, men så skal vi være helt sikre på, det er det rigtige bureau for os og selvfølgelig vil vi helst have det billigere og/eller til en fast pris. Fx sagde vi at vi gerne ville have et bevis for at de faktisk kunne købe ind til bedre priser end os selv, og foreslog dem at de lige gav os deres pris på en lille kampagne i en stor gratisavis, som vi kører. Det ville kun tage dem 5-15 minutter at finde den pris. Så kunne vi jo sammenligne og se om de kan forhandle en bedre pris eller bare den samme som os inden vi overlader hele budget til dem. Så bad de guddødme om vores pris først. Hmmmm- da ikke særlig svært at gå ud og hente den samme pris, som vi allerede får vel? ...:) Og så var der en masse andet galt- Men til sagen - Jeg arbejder p.t.med et turn-around projekt som konsulent. Vi mangler et kompetent mediebureau til at lave et velvalgt mediemix af online og trykte medier til en kampagne med et startbudget på ca. en halv million. Vi har endnu ikke besluttet om vi vil bruge alle midlerne på 3 måneder eller på et år og om vi kun vil bruge den halve million i Danmark eller vil brede os lidt ud til vores nabolande. Alle i vores virksomhed er akademikere, og vi er to med ph.d. eller kandidatgrader i kommunikation og har nogen erfaring med marketing, så bureuaet skal kunne matche os og hjælpe os med at udvælge de rigtige medier til os. Så vi ønsker kun at handle med kompetente folk.. Er der nogen der kan hjælpe? Kompetencen og prisen er vigtigst, men hvis bureauet er jydsk og kan mødes i Ålborg eller evt. Ikast, vil det være lidt praktisk for ledelsen. Ellers så kan jeg måske tage et møde herovre i kbh.
|
Hej Kaffedrikker.
Jeg har sendt dig en PM.