Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefrit fradrag for hjemmekontor?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et spørgsmål om hvorvidt jeg kan få skattefrit fradrag for at udleje lokale/værelse i privaten til mit firma.

Efter hvad jeg kan læse mig frem til kan vi alle få et skattefrit bundfradrag på 24.000,- ved helt eller delvis udlejning af vores bolig.

Der er tale om privat beboelse hvor jeg selv bor, mit firma bruger ca. 20-25 m2 og rummet indeholder kun det som firmaet bruger og der er ikke private ting. Lokalet har egen indgang og køkken og der kan lukkes af til resten af huset.

Det er vel ligegyldigt om jeg udlejer til et firma eller til andre.. hvordan skal reglerne tolkes?

Jeg er klar over der også kan anvendes reglen om regnskabsmæssig bundfradrag med det er ikke interessant. Det er det skattefrie bundfradrag på 24.000 jeg er efter..

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget bundfradrag for erhvervsudlejning og det vil det jo være. Bundfradrag er for privat udlejning og ikke for udlejning til erhverv

Du skal for det første overholde nogle meget skarpe krav til indretning - rent erhverv - ikke gennemgangsrum osv men det lyder du med på OG så kan du i ejerbolig fratrække m2 (hvis sammenlignelig kvalitet med resten) % af ejendommens skatter og forbrug. (og skal til ofte se lidt på hvad samlet % er for at se rimelighed - og at der faktisk skabes oms osv)

Se meget mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det John, læser også den artikel du har skrevet om emnet, meget fint, mangler dog en "how to succeed" for det er et reelt kontor jeg har.

mvh.

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Stæhr:

Tak for det John, læser også den artikel du har skrevet om emnet, meget fint, mangler dog en "how to succeed" for det er et reelt kontor jeg har.

mvh.

så er det jo som skrevet vil jeg mene - muligt at få fradrag for % af skatterne + forbrug helt enkelt - i privat ejet bolig - det udløser ikke skat så længe det er procent af de ting

vh  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)