Hej Aminoer. Jeg sidder og er ved at finde på et navn til min virksomhed. Min virksomhed skal som udgangspunkt sælge kvalitetsksrabere på abonnementsform (i har nok set nogle lignende koncepter). Har translatet lidt frem og tilbage og er kommet frem til navnet Tondenti, hvilket betyder barbering på latin. Synes selv det ligger fint i munden og at det ser fint ud på papir. Er fundet frem til at en barbershop i Göteborg bruger navnet Tondenti Barbershop på sin forretning (de fungerer som en barber, der barbere dig ligesom når du tager til frisøren). Her kommer mit spørgsmål så. Tror i jeg vil få problemer hvis jeg vælger at bruge domænet Tondenti.dk når de bruger Tondenti.se? |
Det kan der måske være flere meninger om...hør lige hvad andre siger.
Jeg siger du godt må da det næppe er et registreret varemærke og du i øvrigt opererer på et andet marked med en anden type business end svenskerne. Men du får problemer hvis de har deres egen serie af barbergrej som de kalder Tondenti.
Tror ikke du får noget positivt ud af at kontakte dem.
Men jeg tror du får det svar du kan bruge når du registrerer dit navn som virksomhed, så er det jo ligegyldigt hvad jeg og andre kan sjuske os frem til.