Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bruger jeg canonical tags når jeg har to forskellige URLs med ens indhold?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Lang historie kort. Jeg er administrator for en erhvervs-terapeut, som har en hjemmeside med en artikelsektion. Her lægger hun jævnligt artikler ud omkring emner såsom depression, stress og ledighed osv. For at optimere hendes SEO vil jeg gerne have disse artikler ind under de relevante undersider, dvs. når man eksempelvis klikker på produktet"kognitiv terapi", så er der også undersider med artikler om emnet. Hun vil dog gerne også beholde artikelsektionen som side. 

Spørgsmålet er: Kan jeg derfor oprette en underside under den relevante produkt-landingpage (lad os sige "kognitiv terapi"), som indeholder tekst og billeder fra en artikel et andet sted på hjemmesiden, men med et canonical tag. Eller skal jeg istedet lave et link med en re-direct over til den relevante artikel i artikelsektionen. Jeg vil jo gerne have at det er produktsiderne som får et SEO boost. Jeg bruger Wordpress

Jeg håber at dette spørgsmål gav mening, og at i kan give mig et svar, tusinde tak. 

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  eLaursen ApS Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er produktsiden, du vil give et seo-boost, skal du ikke sætte et canoninal tag på den side. Derved fortæller du netop google, at der ikke er noget unikt indhold på siden, men at indholdet rent faktisk ligger på den side du laver canonical link til.

Du får ikke noget seo-boost ved at "låne" tekst fra en anden side og lave canonical til den.

Så skal du istedet lave canonical fra artiklerne til produkterne. Du må vælge, hvilken der er den primære. Du kan ikke få 2 sider til at rankere med det samme indhold.

Alternativt kan du præsentere produkter/linke fra artiklerne til produktsiderne.

https://fedttoj.dk - en samling af tøj på nettet 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)