Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte hjemmeside fra localhost til one.com. NYBEGYNDER - HJÆLP

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej......

Jeg har søgt en masse rundt efter guides og hjælp. Men jeg har en kæmpe udfordring og det er, at jeg egentlig ikke forstår hvad de forskelllige ting betyder. Derfor er det rigtig svært for mig, at forstå en tekst og så åbenbart gøre det rigtige. Jeg har heller ikke kunne finde nogen Youtube videoer der har kunne hjælpe. NemProgrammering har lavet en omkring det at flytte fra localhost til server. Men jeg er bare LOST..... For når jeg kommer til at skulle bruge FileZilla, så har jeg ikke lignede mapper i mine vinduer. Ja jeg er lost :-(

Jeg har haft læst en tråd herinde med at vælge PhpAdmin fra min local host --> så har jeg valgt EXPORT

Dernæst er jeg gået ind på min PhPAdmin på min one.com konto og valgt IMPORT af den SQL fil. Men den melding jeg får er:

Error

SQL query:

--
-- Database: `fhbs_1`
--
-- --------------------------------------------------------
--
-- Table structure for table `wp_commentmeta`
--
DROP TABLE IF EXISTS `wp_commentmeta` ;

MySQL said: Documentation

#1046 - No database selected

Jeg har snart forvirret mig selv så meget at jeg ikke kan kende forskel på højre og venstre!

JEg er normalt ikke totalt tabt bag en vogn i forhold til it.... Men lige det her, det vil åbenbart ikke rigtig sive ind på lystavlen...

Er der nogen derude der har mod på at forklare en novice som mig, hvordan jeg flytter min hjemmeside jeg har bygget via localhost til one.com??

På forhånd mange, mange tak for al hjælp!.....

Venlig hilsen, Maria

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du vil flytte men kun godt se ud til at være nåde wordpress.

Du skal være velkommen til at kontakt mig..

/Kim

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Angående phpmyadmin, så skal du som den siger have valgt en database. Det gør du ved at klikke på den ovre til venstre efter at være logget ind. Når der er valgt en database, kan du vælge import:

http://imgur.com/a/sBIdb

2) Angående FileZilla så start med at udfylde oplysningerne markeret med 1). Dem skulle du gerne have fået direkte fra One.com. Herefter trykker du Tilslut, og du skulle nu gerne se felterne til højre ændre sig. Dette er filerne på fjernserveren. Til vesntre i område 3) finder du nu din egen lokale mappe med hjemmesiden. (Øverste box i område 3) er mapperne, nederst er som du er vandt til, hvor du ser inde i mappen). Find dine filer og find mappen public_html eller www hos one.com til højre i område 4). Så skulle du gerne kunne højreklikke og trykke overfør (eller blot sørge for at filerne er markeret i område 3 og trykke enter)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 05:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ændre alle stier i databasen og filerne til det nye domæne

Nogen gange virker det at ændre "siteurl" og "home" i database tabellen "wp_options", andre gange kan det lykkedes at tvinge det igennem automatisk via config.php 

Her er alle de informationer du har brug for: https://codex.wordpress.org/Moving_WordPress

One.com er lidt noget skidt når det kommer til den slags, valgte du en bedre host kunne du slippe for at gøre det hele manuelt, og bruge noget lynhurtigt migrerings software istedet. 

Held og lykke med det, 
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis, Ja det har jeg også fundet ud af. nu. :-) Var blevet anbefalet one.com, men det trækker godt nok tænder, for en som mig der ikke læser kodesprog.... :-/

Jeg er nu (tror jeg i hvert fald) kommet så langt at jeg har importeret alle mine WP filer via PhpAdmin fra min localhost til min one.com

Jeg har via Filezilla flyttet alle filerne. Jeg har i wp-config ændret, databasenavn, host mv.

MEN mit store altoverskyggende problem er nu at jeg ikke kan komme ind på min wp-localhost konto mere??? De siger den ikke er tilgængelig. Og dermed er det ikke muligt for mig at gå ind og ændre i mine permalinks, så derfor er den eneste sider, der virker på min hjemmeside nu min forside

JEG ANER IKKE HVAD JEG GØR NU.......??! Indifferent

Har du et råd?

På forhånd mange tak!....

Venlig hilsen, Maria

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Phpadmin er et program til at håndtere databaser, det har intet med filer at gøre :D 

Du skal trække databasen ud i en fil, og så skal du programmere om i den, så alle stier i databasen er rigtige.

Så skal du importere den ind i din database hos one.com. 

Derefter skal du gå ind i phpadmin hos one.com og ændre "siteurl" og "home" i database tabellen "wp_options". 


Du skal kopiere alle filerne, op hos one.com via ftp: og kun ændre i wpconfig.php der: 

Her skal du selvfølgelig sætte den op til den nye database. 
Du bør opdatere salt. 

Dertil kan du prøve at tilføje: 

define('WP_HOME','http://example.com');
define('WP_SITEURL','http://example.com');

Selvfølgelig med dine nye url'er. 

Det burde være nok 

De bedste hilsner, 
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 20
Fra  TPMarketing Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria. Hvis du stadig har din hjemmeside kørende på localhost. Så kan jeg anbefale dig at starte forfra og her benytte et Wordpress plugin kaldet duplicator. Den giver dig efterfølgende to filer. installer.php og en .zip fil. Du sletter så alt hvad du har på dit host - altså one og ligger disse to op. Du skal herefter vælge database osv præcis, som du skrev i din config fil. Enten kan du oprette en ny database eller bruge den, du allerede har lavet og vælge i duplicator, at den skal slette alt nuværende indhold i din database. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Jakobsen:

Hej Maria. Hvis du stadig har din hjemmeside kørende på localhost. Så kan jeg anbefale dig at starte forfra og her benytte et Wordpress plugin kaldet duplicator. Den giver dig efterfølgende to filer. installer.php og en .zip fil. Du sletter så alt hvad du har på dit host - altså one og ligger disse to op. Du skal herefter vælge database osv præcis, som du skrev i din config fil. Enten kan du oprette en ny database eller bruge den du har lavet og vælge i duplicator at den skal slette alt indhold. 




Du kan ikke bruge duplicator og lignende plugins hos one.com, det blokere de som regel for :-) 


Det var det jeg mente ovenover da jeg skrev: 

Dennis O. Madsen:

One.com er lidt noget skidt når det kommer til den slags, valgte du en bedre host kunne du slippe for at gøre det hele manuelt, og bruge noget lynhurtigt migrerings software istedet. 


Mvh
Dennis O. Madsen

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon, Tak for ovenstående

Mit problem er at jeg ikke kan komme ind på min localhost mere??.... Er det fordi jeg har været inde og ændre i min wp-config.php?

Vh Maria

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 150
Fra  ADONE Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Hansen:

Hej Simon, Tak for ovenstående

Mit problem er at jeg ikke kan komme ind på min localhost mere??.... Er det fordi jeg har været inde og ændre i min wp-config.php?

Vh Maria




Du skal jo ikke ændre wp-config på dit lokale miljø, du skal ændre det på den kopi du har lagt op hos one.com :-) 

Mvh
Dennis

Vi er ADONE et bureau på Store Torv i Aarhus.
ADONE.DK 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)