Jeg åbnede min webshop www.pusleriet.dk i december, og har indtil nu udelukkende brugt AdWords som reklame. Jeg har fået indhentet tilbud på annoncering fra diverse fora - babyklar, netbaby og lign. Mit overvejelser går nu på hvor jeg skal fokusere, og vil meget gerne hørehvid der er nogen der erfaringer med effektiviteten af bannerannoncer hhv. omtale i nyhedsbrev? Eller vil det være bedre at bruge ressourcerne på trykte reklamer/ annoncering i blade? Er det bedste at bruge alle annoncepengene på eet stort sted - eller får jeg mon mere for pengene ved at købe annoncer på mange af de mindre (og i de fleste tilfælde billigere) steder? Er der evt. nogle der har alternative forslag til annonceringssteder? Een ting er selvfølgelig at få flere besøgende, men de skal jeg også helst købe noget :-) Jeg har i den seneste tid forsøgt at optimere butikken med hensyn til design og udvalg, men er i tvivl om det er "godt nok". Hvis der er nogle der sidder inde med gode råd om betydningen af varesortiment, priser og leveringsservice vil jeg sætte stor pris på jeres mening. F.x. leverer jeg nu een gang ugentligt, men er i tvivl om det afholder mange at de skal vente op til en uge for levering. Mange tak for Jeres altid gode råd. Med venlig hilsen Mira www.pusleriet.dk - bleer og babypleje til døren. |
Hej Mira
Online salg kræver online annoncering - der er ikke mange shops der har succes med at annoncere offline - koblingen er for svær for den enkelte forbruger. Derimod kan brug af pressen være en ting der virker for at opnå offline reklame.
At levere en gang ugentligt er nok lige lidt nok.
En ting der slår mig med din side er denne tekst som man ser som noget af det første
Vi leverer dine varer helt til døren i det meste af Storkøbenhavn
Hvad hvis man bor i Slagelse - sender i det så ikke som en pakke? Er butikken kun for Københavnere?
En anden ting du måske skulle overveje er at sætte flere relevante søgeord på dine varer - eksempelvis findes der:
miljøvenlige bleer
billige bleer
allergitestede bleer
store bleer
uparfumerede bleer
(dette er kun et eksempel)
Men mit råd er at som nystartet shop skal du sprede dit budskab ONLINE med mindre du har et kæmpe markedsføringsbudget ....