Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blogposts rangerer foran min salgsside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Fra  www.MamaMilla.dk Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en hjemmeside www.mamamilla.dk hvor jeg forsøger at rangere på ordet Babynest. Problemet er, at jeg har skrevet nogle gode blogindlæg som får rigtig meget trafik. Det gør så, at de(ca 4-5 sider) rangerer højere end min salgsside på alle de interessante keywords. Jeg kan se at Google ofte eksperimenterer med placeringerne. Når alle sider vises ligger de ofte alle på side 2 med salgssiden bagerst. Når der kun vises 1-3 af siderne så ligger de ofte på side 1 men der er min primære salgsside ( https://mamamilla.dk/collections/luksus-babynest-fra-mamamilla ) aldrig iblandt. 

Jeg har prøvet at lave det første link fra alle de populære artikler ind til salgssiden med "babynest" som ankertekst. Jeg har også masser af tekst på selve salgssiden men lige lidt hjælper det.

Har i nogle gode ideer til hvad jeg kan prøve? Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg skal igang med en voldsom linkbuilding. Har i gode tips til hvem jeg skal tage fat i der, må i også meget gerne komme med forslag der.

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh

BrunoP

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være mange grunde til det. 

Men den mest åbenlyse er nok, at indlægget du har lavet med "8 ultimative grunde...", er det der bliver delt med på sociale medier samt har nemmest ved at score nogle backlinks fra andre sider, da det ikke er en decideret salgs side. 

Jeg kan se at du har lavet link fra indlæg og over på salgs siden, så på sigt skal den nok komme op over. Husk at lav inter linkbuilding på ordet "babynest" fra andre undersider af din hjemmeside og over på salgs siden. 

:)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et klassisk webshop problem. Den primære grund er typisk at blogpost/artikler har meget mere content end en produktside har. Som der tidligere er nævnt, så er det også ofte blogpost der har flest delinger og mentions, samt naturlige links, som jo også gør sit til at indlægget ranker højere.

Nu linker du fra dit blogindlæg til din kategoriside, for at få kategorisiden til at ranke over blogindlægget. Det kan sagtens være det får den ønskede effekt, men det kræver at din kategoriside er "stærk" nok, for ellers udvander du bare værdien af blogindlægget.

En anden løsning kunne være at optimere dit indlæg, så det konvertere bedre. Du kunne f.eks. lave et galleri med dit udvalg af babynest, hvor hvert enkelt billede linkede direkte til produktet på shoppen.

Et eksempel på dette kunne være på Cykelpartner, hvor vi også har en del artikler, som trækker trafik. Her har vi indsat produkterne direkte i artiklerne, så man kan lægge i kurv direkte fra artiklen.

Her er et eksempel med kædeolie:
https://www.cykelpartner.dk/guide/toer-eller-vaad-kaedeolie-37/

Håber du kan bruge dette til noget?

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes - helt enig med Lars og det med at linke direkte til produkterne fra indlægget af. :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)