Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, Jeg er blevet snydt.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  PB Brændsel Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger så er jeg blevet snydt af en leverandør af brænde i tyskland. 

Jeg havde fundet ham på alibabba.com og han virkede meget troværdig i vores mail korrespondance. Det skal siges at det er første gang jeg prøver en sådan handel, og jeg må jo indrømme at jeg ikke har været forsigtig nok. 

Spørgsmålet er nu: Hvad gør jeg nu. 

For lige kort at skitsere hændelsesforløbet op:

Han sender en proforma faktura og jeg betaler 50 %.

Han sender scan af fragtpapirerne og fragtformaet kontakter mig også, og jeg betaler de sidste 50 % som aftalt. 

Fragtfirmaet sender så en mail med at mit gods afgår fra hamburg, 2 dage senere sender de igen en mail hvor de vil have mig til at betale 1350 euro i transport autorisation, og forsikring og påstår at det skyldes problemene med flygtninge krisen.

Jeg afviser af betale flere penge og kontakter leverandøren som holder mig lidt hen med en masse undskyldninger, og siger at han ikke kan gøre noget. Alt i alt drejer det sig om ca 22.000 kr. Ikke det store, men stort nok for mig, og pisse irriterende.

Kan man evt. hyre en advokat i tyskland eller er det håbløst. Kom med jeres bud og erfaringer.

Mvh Per.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder for mig som om de er ved at trække tøjet helt af dig.... er du sikker på at der i det hele findes noget brænde?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan nok godt prøve at kontakte en advokat, men pas på at det ikke bare løber op. Derudover, alle oplysninger du har fået er vel falske?

Tilmeldt 2. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Nu kender jeg ikke de præcise omstændigheder, men alibaba har noget som hedder trade assurance, hvor du kan kontakte dem hvis du har betalt igennem dem.

Det virker lidt ligesom paypal og er en slags garant for at du modtaget den vare som du har bestilt.

har du tjekket om de har der "trade assurance" mærke inde på alibaba?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Per

Alt tyder på at du er blevet snydt.

Du må da vide hvad i har aftalt mht. leveringsbetingelser. Har du købt Ex Works ( ab fabrik) ?

Hvem har du købt varen af? har du et tysk moms nr. på firmaet? 

Hvordan og til hvilken bank har du overført pengene til? 

Om du får noget ud af at hyre en Tysk advokat eller om sagen skal anmeldes til det tyske politi kommer an på den aktuelle situation.

 

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du sende her et link til hans profil i Alibaba, for preventive årsager.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god ide at kontakte Alibaba som nok har en leverandørgaranti.

Find en advokat i DK som tager tyske sager. Der kan du for det første få den første undersøgelse og evt. politianmeldelse betalt via Retshjælp.

For det meste har den danske advokat en forbindelsesadvokat i Tyskland som kan hjælpe med at du får dine penge igen.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Fra  PB Brændsel Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen og tak for svar.

Kan du evt anbefale en advokat som kan kigge på sagen og sige om der er noget at gå med eller ej.

Fra Hasselager
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale at anmelde sagen til politiet i Tyskland. Jeg er selv tidligere blevet snyt i en handel med en tysk sælger for et beløb på ca. 15.000 kr. Her fandt jeg frem til kontaktadressen på en politistation tæt på hvor vedkommende boede, anmeldte sagen og forelagde dem beviser. Stor ros til tysk politi - de tog sagen alvorligt og aflagde manden et besøg. Indenfor 10 dage havde jeg fået returneret pengene fra vedkommende. 

Mvh Jan

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du nu hel sikker på, han sidder i Tyskland?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)