Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjek af kode - PHP

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyberdata, Tak for det, jeg vender tilbage hvis det bliver aktuelt

Fra Århus N
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Fra  faurskov.com Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er netop ved at afslutte et projekt, som min kunde har udviklet på i 3 år, og da han ellers arbejder med et helt andet felt, så er der en del kode, som jeg ville have lavet anderledes hvis jeg havde fået opgaven fra start af. Men her synes jeg kunsten er, at gå videre udfra de præmisser der er i forvejen - og naturligvis rette eventuelle graverende fejl.

En god kode kan måles på, hvor fleksibel den er når der kommer nye krav til.

Da du skriver, at siden fungerer, så er koden nok ikke helt hen i skoven. Og min erfaring er, at du aldrig møder en programmør, som falder i svime over andres kode. De fleste har deres kæpheste, og kunsten er som der også er sagt tidligere, at få gode faste folk på opgaven - så sparer du den tid, som de skal bruge på at sætte sig ind i opgaven samt de får medejerskab over koden (mentalt).

At få en procedure op, hvor udvikleren løbende dokumenterer hans kode er naturligvis også en virkelig god ide. 

Kommentaren med at PHP er et skodsprog er en typisk programmør kommentar, som typisk afspejler at vedkommende koder i noget andet, og ikke kender PHPs styrke. Jeg er ihvertfald glad for at arbejde med PHP :-)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)