Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjek af kode - PHP

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg har et PHP backend SaaS systemet kodet helt fra bunden - Har skiftet programmør/softwarehus et par gange - og hver gang, jeg har skiftet, siger den nye programmør/software hus, vi skal lige tjekke koden! Super det gør i bare, men det er lige så sikkert som amen i kirken, at de vender tilbage og siger, det ser ikke for godt, vi er nødt at rette fejl, og fejl og ting der er ikke er særlig hensigtsmæssigt inden vi kan gå videre, og hver gang med med et estimat på et par månders arbejde, før vi er klar til hjælpe med det du egentligt henvendt dig om!! Og det estimat er helt sikkert også mere end et par måneder, som oftest 3-4 måneder.

En ting er pengene i denne situation, noget er andet er tidshorisonten, for alt ny udvikling går jo istå i den periode!

Jeg har absolut ingen ide om hvornår er kode er god eller dårlig!, jeg kan tjekke om det jeg ser på skærmen, når jeg bruger programmet ser godt og om det virker! That´s it.

Så mit spørgsmål er gode ideer til hvad gør jeg her? 

- Kan man på nogen måde tjekke om koden er god eller dårlig, er der et virksomhed der foretager noget sådan!

- Kan man være grov og sige til programmøren/softwarehuset, om koden er god eller dårlig skal du slet ikke bekymre dig, du skal bare lave det jeg ber dig, kan du ikke det, finder jeg et andet sted at gå hen!

Eller hvad gør man !!! er der nogen kloge mennesker her der kan komme med gode fif, eller andet men kræver yderligere info, er jeg klar til en snak, men skal der hårde udvikler tal på bordet så foretrækker jeg det foregår privat.

Mvh.

M.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ngage:
Jeg har absolut ingen ide om hvornår er kode er god eller dårlig!, jeg kan tjekke om det jeg ser på skærmen, når jeg bruger programmet ser godt og om det virker! That´s it.
God kode er let læselig, nem at vedligeholde og ikke mindst testbar. Det du sparer ved at få noget hurtigt her og nu, kommer du ofte til at betale i den anden ende. Netop når koden overdrages til andre kan det give store vanskeligheder hvis koden ikke er struktureret. Jeg har set groteske eksempler på software som er løbet af sporet, og hvor den billigste løsning var at starte forfra.

ngage:
- Kan man være grov og sige til programmøren/softwarehuset, om koden er god eller dårlig skal du slet ikke bekymre dig, du skal bare lave det jeg ber dig, kan du ikke det, finder jeg et andet sted at gå hen!
Personligt ville jeg aldrig arbejde sammen med nogle der har den tilgang til software. Dygtige udviklere har ofte høje kvalitetskrav, så hvis du finder nogle der gider arbejde på de vilkår er det ofte scriptkiddies som ikke selv kan se forskel på god og dårlig kode.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 224
Fra  OnlineItSupport Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne kig det igennem og se på hvad der kan være fejl

send det til mathiasjv1321@hotmail.com

kan du så ikke send en før og en efter de har været ved et softwarehus

/Mathias

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor overhovedet vælge at lave det i PHP det er da et værre skrammel sprog men når det så er sagt så skulle du måske overveje at få en fast udvikler ind over jeg har dog ikke tid til at hjælpe dig med at få noget PHP-skrammel kode til at køre...

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

"Lurks in the dark" Undskyld måske jeg er helt amatør, men hvad vil du så kode i, hvis PHP er så ringe siger !

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias, 

tak for svar, jeg vender tilbage, hvis det bliver relevant i første omgang søger jeg ideer og input til takling af ovenstående

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

" Pashmir" Problemet for mig ligger i at jeg ingen forudsætninger har for at kontrollere om koden er letlæselig, struktureret mv. som du nævner

Deri ligger min udfordring, og det er det jeg søger ideer og input til hvordan, sikre jeg mig at mine kode er letlæselig, strukturert osv. 

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

En udvikler skal ikke begynde at lave hele koden om, da det ikke er det han er sat til, han skal udføre den opgave du har givet ham og ikke andet.
Han kan så pointere at denne stump kode er virkelig dårlig skrevet, men at han ikke kan begynde sit arbejde før han har omskrevet hele hjemmesiden, lyder for mig som om at han prøver at trække penge ud af dig.
Har du overhovedet fået noget bevis for at han har retten noget dårlig kode? det er jo slet ikke sikkert at han har lavet noget.

Jeg ville finde en anden der var villig til at gå i gang med den opgave som egentlig var meningen, og ikke begynde at fokusere på alt muligt andet, så det ender med at koste dig kassen, inden han overhovedet er begyndt.

Skulle du få brug for god og billig hjælp er du meget velkommen til at skrive til mig på kim@cyberdata.dk
Vi kan som regel starte inden for et par dage og ikke måneder :D

Mvh.
Kim Jacibsen
Cyberdata.dk (ny side på vej op)

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er et par ting i det her:

1. Kvaliteten af koden kan både måles og ikke måles. Det kan måles i den udstrækning at koden følger en kodestandard og måske nogle patterns, men når du skriver at det er skrevet fra bunden så bliver det meget nemt noget grumset noget. Det som nogle udviklere mener er god kode, mener andre er elendigt. Jeg har kollegaer som skriver kvalitetskode, men som jeg ikke personligt synes er vedligeholdbart fordi jeg har en anden måde at gribe tingene an på.

2. Når det er kodet fra bunden så kræver det enten at du er skarp på beskrivelsen af hvordan det skal kodes, eller også at virksomheden selv har nogle kriterier herom. Hvis ikke, så ender man let i en løsning som ligger meget langt fra hvordan løsninger generelt udvikles på platformen. Og dette vil let være en kostelig omgang at rette op på.

3. Hvis man beder en udvikler om at være ligeglad med sit håndværk, så beder man om problemer, det giver sig selv. Det ender bare ud i en omgang endnu værre lort og det bliver kun dyrere at udvikle videre på.

Så hvad gør man? Du allierer dig med en som har meget erfaring med teknologien (PHP) og får ham til at gå koden igennem. Hvis koden er baseret på nogle grænse frameworks (laravel, symfony, andet) og ellers er sundt nok kodet, så er næste trin at der i kontrakterne på efterfølgende opgaver bliver specificeret at de skal følge stilen for de brugte frameworks. På den måde vil din allierede kunne lave et codereview når udvikleren mener de er færdige og vurdere om koden forbliver konsistent.

På den måde kan du altid finde udviklere som vil kunne tage over, og så mange timer skal den allierede ikke bruge for at hjælpe med at projektet holder sig nogenlunde på sporet.

MEN! Det skal siges at ingen projekter der løbende udvikles på ikke vil få technical debt som ind i mellem skal ryddes op, og det koster nogle penge som man kun får igen i lavere omkostninger på efterfølgende udvikling, og ikke giver værdi for slutbrugerne direkte.

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Plazm - Tak for input, det er brugbart, og det vil jeg tillade mig at arbejde videre ud fra - jeg må finde mig en allieret der har styr på framet - Tak for det, 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)