Hej alle, Jeg har haft en underskud over 50.000 i mit enkeltmandsfirma, da jeg købte noget ved udgangen af 2016. Det har jeg selvfølgelig skrevet på min årsopgørelse for 2016. Jeg regner med at i 2016 får jeg tjent penge til at dække dette overskud, men jeg vil også gerne have lukket virksomheden da jeg muligvis skal flytte til udlandet. Mit spørgsmål er så, skal jeg skrive på min forskudsopgørelse, at jeg regner med at få 50.000 i overskud i min virksomhed? Og hvis jeg har penge privat til at dække underskudet, kan jeg betale dette momsfrit eller skattefrit? Jeg har jo betalt skat af det jeg har på min opsparing. Spørgsmålet er vel mere om jeg evt. skal lave en regning til mig selv, eller om Dinero kan hjælpe mig med at få moms/skat igen? Mvh Jesper |
Synes ikke det er så klart skrevet at du havde underskud i 2016 og venter at dække det ind i 2016 - der skal måske stå 2017 i sidste men
Hvad købte du ved udgangen af 2016??
Det du købte i 2016 har du enten haft som udgift for det alt sammen var noget der kunne straksafskrives, men ellers, hvis f.eks dyrere ting eller ALLE varer, så er det jo ikke en udgift. Her tælles op og værdien indgår i regnskabet så det IKKE giver underskud. Måske havde du slet ikke underskud?
Når du lukker i 2017 så skal du i udvidet selvangivelse udfylde rubrikker der viser aktiver du har har købt og afskrevet + lager du nu enten selv køber på en helt alm regning til indkøbspris + moms af selskabet - hvilket jo giver selskabet den indtægt det får ved lukningen
Jeg tror du med fordel kan finde en online bogholder, det er ikke ret dyrt at få hjælp til det. Prøv f.eks. www.facebook.com/SporgEnRevisor vh john Hannover