Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse for enkeltmand med underskud 2016

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har haft en underskud over 50.000 i mit enkeltmandsfirma, da jeg købte noget ved udgangen af 2016. Det har jeg selvfølgelig skrevet på min årsopgørelse for 2016.

Jeg regner med at i 2016 får jeg tjent penge til at dække dette overskud, men jeg vil også gerne have lukket virksomheden da jeg muligvis skal flytte til udlandet.

Mit spørgsmål er så, skal jeg skrive på min forskudsopgørelse, at jeg regner med at få 50.000 i overskud i min virksomhed?

Og hvis jeg har penge privat til at dække underskudet, kan jeg betale dette momsfrit eller skattefrit? Jeg har jo betalt skat af det jeg har på min opsparing. Spørgsmålet er vel mere om jeg evt. skal lave en regning til mig selv, eller om Dinero kan hjælpe mig med at få moms/skat igen?

Mvh

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27

Synes ikke det er så klart skrevet at du havde underskud i 2016 og venter at dække det ind i 2016 - der skal måske stå 2017 i sidste men

Hvad købte du ved udgangen af 2016??

Det du købte i 2016 har du enten haft som udgift for det alt sammen var noget der kunne straksafskrives, men ellers, hvis f.eks dyrere ting eller ALLE varer, så er det jo ikke en udgift. Her tælles op og værdien indgår i regnskabet så det IKKE giver underskud. Måske havde du slet ikke underskud?

Når du lukker i 2017 så skal du i udvidet selvangivelse udfylde rubrikker der viser aktiver du har har købt og afskrevet + lager du nu enten selv køber på en helt alm regning til indkøbspris + moms af selskabet - hvilket jo giver selskabet den indtægt det får ved lukningen

Jeg tror du med fordel kan finde en online bogholder, det er ikke ret dyrt at få hjælp til det. Prøv f.eks. www.facebook.com/SporgEnRevisor vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 14
Skrevet kl. 12:37

Hej John, jeg takker for dit svar :-)

Det jeg har købt i slutningen af 2016 er konsultation, altså ikke nogen aktiv. Derfor jeg skriver at jeg har underskud.

Det jeg egentlig spørger om så, er om de penge jeg kan tjene i 2017 til at dækker underskuddet, skal det stå som forventet overskud i min forskudsopgørelse hos skat? Eller hedder det først overskud når underskuddet er dækket helt ind?

Og skulle det være nødvendigt, kan jeg skyde penge fra min opsparing, som jeg har betalt skat af, ind i virksomheden og få skatten tilbage, eller er de penge jeg har betalt til skat ved at få dem udbetalt blot tabt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50

Jelle458:
Det jeg har købt i slutningen af 2016 er konsultation, altså ikke nogen aktiv. Derfor jeg skriver at jeg har underskud.
fino . Nu skal dette så nok ikke være alene i forbindelse med opstarten, da der ikke er fradrag for opstarsudgift som sådan, kun for udgifter der driftsmæssigt tages for at skabe indtægterne, så med forbehold for, at der faktisk overhovedet er tale om en udgift som giver fradrag som underskud, så bliver tallet jo

2016 underskud 50.000 kr (jeg ville altså checke den der "konsultation" var skattemæssig udgift. Det giver så fradrag direkte i 2016

2017 - det resultat du får i 2017 - uden hensyn til gamle underskud når det er personlig virksomhed som du beskrev det som jeg husker. Var det et selskab så ville underskud skydes frem, men i personlig virksomhed er det bare år for år og fradrag og skat år for år.

Jeg råder stadigt til at tage en økonomi person ind hurtigt online, for du svæver lidt skattemæssigt og det kan sikkert ikke koste mange basseøre og tjene sig ind

John H

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:53

De 50.000 kr. du havde i underskud i din enkeltmandsvirksomhed i 2016, skal stå i rubrik "underskud af virksomhed" på årsopgørelsen for 2016.

Det du forventer i 2017 skal stå på forskudsopgørelsen for 2017. Så kan skat evt. beregne B-skat ud, som du betaler i løbet af 2017.
Hvis du ikke skriver noget ind på forskudsopgørelsen, og du ender med et kæmpe overskud, så vil du også få en stor restskat om et års tid. :)

Tilmeldt 4. Mar 14
Skrevet kl. 13:46

John: Jeg har måske ikke beskrevet min situation godt nok. Virksomheden har jeg haft siden 2011, og har ikke givet ret stort overskud, derfor jeg valgte at lave denne konsultation til at hjælpe mig på vej, men siden da har min situation ændret sig, og jeg overvejer at flytte til udlandet, og gør jeg det, vil jeg gerne have lukket virksomheden.

Men det betyder så at en portion af den skal jeg får igen fra sidste år er skat jeg "får tilbage" på grund af underskud, og når jeg så får tjent pengene ind igen skal denne skat betales? Jeg har aldrig haft underskud før, derfor jeg spørger.

Jeg tager et kig på den facebook gruppe du linkede til.

Frederik: Så du bekræfter det jeg skriver ovenstående, med at jeg har fået penge i skat tilbage for det underskud jeg har haft sidste år, og faktisk skal bruge de penge til at betale skat tilbage igen, når pengene er tjent hjem igen?

EDIT: Jeg fik det forklaret af Spørg en Revisor som John linkede til. Det er som jeg har skrevet i dette indlæg, skulle nogen finde tråden her en gang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:56

Jeps - de penge du får tilbage fra skat for 2016 er dine og du kan bruge dem som du vil, herunder også gemme dem til at dække den skat du får for 2017 hvis du der lukker med overskud - 

Det er hvert år for sig - men du kan jo sagtens gemme pengene du får nu til at dække skatten der rammer for 2017 resultatet

vh John H

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)