Min idé er at udvikle Børnenes Rekordbog til at være verdensomspændende.
Det jeg søger en investeringspartner der også finder, at der er et godt perspektiv. At være med kunne betyde et væsentligt goodwill. Det at være med for at gøre noget for verdens børn, vil vække anerkendelse. En god PR for den samarbejdende organisation. Jeg tror kort sagt, at en samarbejdspartner ville kunne profitere af at gøre noget for børnene. Børnenes Rekordbog, som er min idé, er varemærkeregistreret og har eksisteret i Danmark i 18 år og jeg har skrevet bogen alle årene, oplagstallet er i år på 15.000 bøger. Idéen er at bruge materialet fra Børnenes Rekordbog til at gøre bogen verdensomspændende ved netbaseret løsning. Jeg råder over godt 3.000 rekorder som kan anvendes til at starte projektet op. Tanken er, at børnene skal kunne mødes der med chat også, sproget vil være engelsk. Det vil så være muligt at avancere til flere sprog med tiden. Det kan ikke udelukkes, at der med tiden kan udgives bøger i andre lande på baggrund af materialet. www.rekordbog.dk er ganske godt besøgt med 40-50 pr dag, så der er god grund til at antage, at mange fra hele verden vil besøge bogen internationalt. Jeg tror at, det ville være muligt at få firmaer til at annoncere på denne side, så på længere sigt burde forretningen være helt i orden. Børnenes Rekordbog har overvejende være et filantropisk foretagende, hvor det at sætte fokus på børns aktiviteter har været drivkraften. Det skal fortsat være målet, men det vil være et betydeligt om omfattende arbejde, at få bogen gjort verdensomspændende og at der er noget forretning i det kommer jeg ikke uden om. Det jeg helt konkret søger er et kompagniskab med én, der kan finansiere opstarten og en der er vidende om, hvordan det lige er ’man’ gør. Det er helt klart at kompagniskabet betyder fælles eje og hermed overskudsdeling, når/hvis der bliver tale om en overskudsforretning. Jeg arbejder som økonomisk og adm.leder i en døgninstitution og det vil jeg ikke kunne med dette tiltag, derfor indgår det, at jeg er lønnet til at arbejde i projektet. Børnenes Rekordbog skriver jeg i fritiden. Der skal være ressourcer til at udvikle hjemmesiden så den bliver professionel og databaserelateret. Jeg har kontakt til en programmør, der vil kunne udforme en sådan hjemmeside med disse features, som også er ’vild’ med idéen, men gratis skal han ikke gøre det. Der skal vel også anvendes ressourcer til markedsføring på nettet. Som du kan se er der ikke tale om et færdigt koncept, men alene et idégrundlag. Det er ikke muligt for mig at fremlægge det mere færdigt, dertil har jeg for travlt. Jeg har i øvrigt kone og børn, køre MC og har sejlbåd. Ellers kan jeg fortælle om mig selv, at jeg arbejder meget målrettet ellers havde Børnenes Rekordbog nok ikke eksisteret i dag. Jeg håber, at du/I med denne skrivelse kan hjælpe. En idé som bestemt vil give et stort løft for en masse børn verden over. Med største rekord hilsen Mikael Brøgger
|
Hej Mikael
Jeg synes at projektet lyder utrolig spændende, og jeg vil meget gerne høre mere. Du er velkommen til at kontakte mig på mail peter@e-ngelsk.dk
Vh
Peter Christensen