Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskøb og DOA

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har netop købt et produkt, fra en større dansk webshop. (udelader navnet, da de stadig har mulighed for at rette op på fejlen)

Produktet ligger i prisklassen 30.000, og efter at leveringstidspunkt blev udskudt 3 gange, har jeg nu modtaget det.

Desværre viser det sig at det er DOA (dead on arrival) altså at produktet er defekt allerede ved levering.

Jeg kontakter derfor sælger, som fortæller at de er nød til at kontakte producenten, før de kan gøre noget.

Jeg er ikke så skarp på købeloven når det kommer til erhvervskøb, men mener da ikke det kan passe at jeg skal vente på dette?

Nu har jeg hverken penge eller det produkt jeg har betalt for. Produktet var købt ind til en opgave, som jeg nu har måtte aflyse, så det er en rigtig skidt situation for mig.

Havde jeg købt som privat, kunne jeg vel bare sende produktet retur og annullere handlen. Og så efterfølgende købe produktet et andet sted.

Men hvad kan jeg forlange når det er erhverv?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

pa-olsen:
Produktet var købt ind til en opgave, som jeg nu har måtte aflyse, så det er en rigtig skidt situation for mig.

Når der er tale om et handelskøb, kan du faktisk hæve handlen grindet mangel / forsinkelse. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)